Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 mei 2012, 22:51
bescha bescha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2012
Berichten: 1
bescha is on a distinguished road
Standaard Werkloos journalist, wie wil me nog hebben?

Ik ben journalist. Na veel moeite te hebben gehad mijn draai te vinden, ben ik op latere leeftijd naar de Hogeschool voor de Journalistiek gegaan. Daarna begon mijn carričre behoorlijk goed. Ik kreeg eerst een tijdelijke baan als redacteur, later een vaste baan als eindredacteur. Dat beviel me prima en ik was gelukkig met het werk. En in al mijn bescheidenheid: ik deed het werk zeker ook goed.

Maar mijn werkgever moest inkrimpen en ik kwam op straat te staan. Nu ben ik al ruim twee jaar aan het solliciteren. Een paar keer mocht ik op gesprek komen, maar verder dan dat ben ik niet gekomen. Meestal meldt een werkgever na een sollicitatiebrief 'dat ze overweldigd zijn door het grote aantal reacties' of melden ze doodleuk dat ik een van de 283 sollicitanten ben.

Ik werk nu als freelancer, maar de markt is erg slap. Gemiddeld haal ik 500 euro per maand binnen. Daar betaal ik ook niet de huur van.

Ik moet nu maar uit gaan kijken naar werk buiten de journalistiek. Geld voor een heel nieuwe opleiding heb ik niet. Ik heb werkelijk geen idee waar ik moet beginnen. Wie wil me nog hebben? Heeft iemand tips?
Met citaat reageren