Los bericht bekijken
  #5  
Oud 4 december 2014, 23:38
elifecoach elifecoach is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 18
elifecoach is on a distinguished road
Question 5e versie Sollicitatie afstudeerstage kwaliteitsmanagement

5e versie: Mijn brief aanpassen volgens deze argumentatiestructuur:

Feit: gemiddelde sollicitatiebrief = 200-300 woorden. (de brieven voldoen hieraan!)
Argumentatiestructuur:
(1’) Het is de moeite waard om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek
(1’.1) Ik ben met mijn enthousiasme en veelzijdigheid een goede uitbreiding op uw team
(1’.1.1a’) Ik heb de (juiste) opleidingen en trainingen genoten
(1’.1.1.a’.1a) Ik ben student kwaliteits- en verbetermanagement opleiding
(1’.1.1.a’.1b) Ik ben ervaringsdeskundige
(1’.1.1.a’.1c) Ik ben eLifecoach
(1’.1.1b’) Ik heb relevante werkervaring
(1’.1.1b’.1a) Ik werk als administratief medewerker op een de financiële administratie
(1’.1.1b’.1b) Ik ontwerp folders, aankondigingen voor activiteiten in de organisatie
(1’.1.1b’.1c) Ik heb mensen helpen opzetten met financiële administratie en advies met belastingen en gemeente perikelen
(1’.1.1b’.1d) Ik heb een eigen bedrijf (als ZZP'er) gehad
(1’.1.1b’.1e) Ik heb een o.a. workshop copings-strategieën gegeven.
(1’.1.1b’.1f) Ik begeleid collegae c.q. cliënten in de organisatie
(1’.1.1b’.1g) Ik heb ervaring met het coachen van volwassenen in het
presenteren van zichzelf.
(1’.1.1c’) Ik heb de juiste persoonlijkheidskenmerken en werkhouding
(1’.1.1c’.1a) Het begeleiden van collegae in opleiding ligt me
(1’.1.1c’.1a.1a) Mijn (open) vragende houding wordt gewaardeerd
(1’.1.1c’.1a.1b) Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren
Citaat:
(1’.1.1c’.1b) Ik maak (gemakkelijk) contact met de “jeugd van tegenwoordig”
(1’.1.1c’.1b.) Ik ben een (middelbare) student
(1’.1.1c’.1c) Ik houd van de inhoud van mijn vak
(1’.1.1c’.1c.1a) Ik ben voortdurend op zoek naar (nieuwe) invalshoeken om de stof over te brengen.
(1’.1.1c’.1c.1b) Ik ben geďnspireerd door wetenschappers als Demming en Juran.
(1’.1.1d’) Ik ben specifiek in deze functie geďnteresseerd
(1’.1.1d’ .1a) Ik zet mijn interesses en vaardigheden graag in om collegaestudenten te motiveren voor het vak van kwaliteitsmanager.
(1’.1.1d’.1b) Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een waardevolle aanvulling waar beide werkvelden van profiteren
Wat ik vraag is inhoudelijke inspiratie om mijn brief overtuigender te maken...svp

Citaat:
Citaat:
1e bedrijf A:

Naam Y
Bedrijf A
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)


Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)

Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Het is de bedoeling de theorie in praktijk te brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage , periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft januari -april 2015.

Ik heb research gedaan. En bovendien ben ik bezig met oefenexamens kwaliteitsmanagement, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in de afdeling kwaliteitsbewaking. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beďnvloed hebben en/of geďmplementeerd zijn. Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit', omdat ik dagelijks te maken heb met voeding. Gedurende mijn trainingen heb ik geleerd om mijn kennis te combineren met mijn (sociale) vaardigheden: tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een aanvulling, waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen heeft en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren.

Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
2e bedrijf B:
Citaat:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf B
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement.

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, B (als die bekend is)

Geachte mevrouw/meneer, B (als die bekend is)

Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Het is de bedoeling de theorie in praktijk te brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage , periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft januari -april 2015.

Ik heb research gedaan. En bovendien ben ik bezig met opfriscursus elektrotechniek, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in uw afdeling ICT. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beďnvloed hebben en/of geďmplementeerd zijn. Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit', omdat ik dagelijks te maken heb met voeding. Gedurende mijn trainingen heb ik geleerd om mijn kennis te combineren met mijn (sociale) vaardigheden: tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een aanvulling, waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen heeft en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren.

Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
3e bedrijf C:
Citaat:
Citaat:
Naam Y
Bedrijf C
Betreft: afstudeerstage kwaliteits- en verbetermanagement..

plaats, datum, Geachte mevrouw/meneer, C (als die bekend is)

Geachte mevrouw/meneer, A (als die bekend is)

Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen, als kandidaat kwaliteitsmanagement-stagiaire op de afdeling kwaliteitsbewaking voeding. Ik zit in de afstudeerfase van de post-HBO. Het is de bedoeling de theorie in praktijk te brengen. Het gaat om pro bono afstudeerstage , periode van 4 maanden, 6 tot 12 uur per week. Deze periode betreft januari -april 2015.

Ik heb research gedaan. En bovendien ben ik bezig met opfriscursus elektrotechniek, waardoor ik meer inzicht heb gekregen in uw afdeling elektrotechniek. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster en gemotiveerd geworden. Mijn interesse is voornamelijk welke kwaliteitsgoeroe's uw organisatie beďnvloed hebben en/of geďmplementeerd zijn. Daarom is het belangrijk onderzoek te doen naar eventuele gevolgen en/of -problemen. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig kwaliteitsverlies- of -gap's. En het optimaliseren van klanttevredenheid en service.

Met uw doelgroep heb ik 'affiniteit', omdat ik dagelijks te maken heb met voeding. Gedurende mijn trainingen heb ik geleerd om mijn kennis te combineren met mijn (sociale) vaardigheden: tijdsmanagement, slagvaardig beslissen, overtuigend spreken en werken met plezier. Ik zie een combinatie van elifecoachen en kwaliteitsmanagement in de organisatie als een aanvulling, waar beide werkvelden van profiteren. Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot doorzettingsvermogen heeft en goed kan onderhandelen. Mijn (open) vragende houding zet aan tot reflecteren.

Voor nadere informatie verwijs ik naar mijn curriculum vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, ben ik bereid, u te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme en motivatie over een stage in uw organisatie, in een vervolggesprek met u, willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

x
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren