Los bericht bekijken
  #3  
Oud 26 februari 2012, 16:23
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Ook ik ben geen jurist, maar ik heb het onderstaande gevonden op het net )http://www.personeelsnet.nl/bericht/nul-uren-contract/). Als ik het goed begrijp moet je zelf contact opnemen met UWV voor wat betreft je ziektewetuitkering. Je ex-werkgever hoeft dat niet te doen.

Hoop dat je er wat aan hebt. Succes.

-------------------------------------------------------------------------
Regels bij ziekte nul uren contract
Als de werknemer met een 0 uren contract ziek wordt tijdens een oproepperiode, krijgt deze minstens 70% van het loon over de afgesproken periode die hij/zij zou moeten werken. Als dit lager is dan het geldende minimumloon, krijgt de oproepkracht het minimumloon.

Is de oproepkracht nog ziek, wanneer de oproepperiode afloopt, dan hoeft de werkgever geen loon door te betalen. Er ontstaat ook geen recht op ziekengeld op basis van de Ziektewet, zolang de arbeidsovereenkomst geldig is. Pas als de arbeidsovereenkomst eindigt, ontstaat recht op ziekengeld. De werknemer moet dat zelf aanvragen bij het UWV.

Als de werknemer ziek is buiten een oproepperiode is er geen recht op enige loonbetaling door de werkgever. Dit blijft zo voor de duur van de arbeidsovereenkomst. Pas als de arbeidsovereenkomst eindigt, ontstaat recht op ziekengeld op basis van de Ziektewet. Dit moet de werknemer aanvragen bij het UWV.
Met citaat reageren