Los bericht bekijken
  #5  
Oud 11 oktober 2010, 18:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard CV Mandy

Ik ben zelf leidinggevende bij een commercieel bedrijf en heb zelf nog nooit een CV gezien met zoveel informatie. Onlangs las ik laatst wel ergens dat het in sommige gevallen wel verstandig is om uitgebreide omschrijvingen te vermelden. Dit was bij mensen die geen opleiding hebben, maar wel werkervaring, of van hobby werk maken, of een carriereswitch zoals jij. Helaas weet ik niet meer welke site dit was.

Als ik, als leidinggevende, zo'n CV zou ontvangen, zou ik er snel doorheen bladeren en gauw weg leggen. Persoonlijk vind ik het een overkill aan informatie. Ik vind het altijd leuk om nieuwsgierig gemaakt te worden en dat word ik hier niet van. Ik zie een CV als opsomming van feiten en de sollicitatiebrief als introductie. In de brief kun je nieuwsgierigheid wekken.

Nog een aantal tips:
- Een CV bestaat meestal uit 2 pagina's.
- Benoem alle werkzaamheden die je gedaan hebt of laat het weg. Er staan er nu een aantal bij zonder uitleg van werkzaamheden.
- De woorden 'functie' en 'werkzaamheden' heb je de ene keer onderstreept en de andere keer niet. Dit kan slordig overkomen.
- Vermeld bij je opleidingen of je diploma's of certicaten hebt behaald en in welk jaar.
- Maak je persoonlijke profiel korter door bijvoorbeeld steekwoorden te gebruiken.
- Lettertype 'verdana' leest lekker, ook als een werkgever het uitprint.
- Je persoonlijke gegevens uitbreiden/andere volgorde:


Naam
Voorna(a)m(en)
Geboortedatum
Geboorteplaats
Burgerlijke staat
Nationaliteit
Adres
Telefoonnummer
Emailadres

Bovenstaande is mijn persoonlijke mening en ervaringen :-) Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Veel succes! :-)
Met citaat reageren