Los bericht bekijken
  #1  
Oud 8 november 2014, 01:48
Jeroen06 Jeroen06 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2014
Berichten: 7
Jeroen06 is on a distinguished road
Standaard HBO eerst afmaken of met Propedeuse naar WO?

Hallo mensen,

Ik ben nu 18 jaar en heb net mij HBO propedeuse Bedrijfseconomie (Gemiddelde 7.8) gehaald. Ik heb een havo diploma . Op het havo haalde ik altijd prima cijfers (Gemiddelde 8.0), ik kreeg de aanbod om naar het vwo te gaan maar wou niet 2 jaar langer op de middelbare zitten . Ik heb de havo toen met erg goede cijfers afgerond. Na de havo ben ik dus HBO gaan doen en de opleiding die ik nu volg vind ik erg leuk in het begin, maar ik mis toch diepgang in de stof en begint het echt saai te worden. Eigenlijk vind ik het ook gewoon een beetje zonde dat ik er op deze manier niet alles uithaal. Nu denk ik erover om toch nog naar het WO te gaan (International Business aan de RUG of UM) . Dat lukt dit jaar niet meer, maar schooljaar 2015/2016 zou wel kunnen. Dit jaar weet ik niet of ik dan de HBO opleiding moet blijven volgen. Nu wil ik natuurlijk geen verkeerde keuze maken. Als ik de WO opleiding niet afmaak heb ik helemaal geen diploma. De WO opleiding is trouwens wel vergelijkbaar met de HBO opleiding die ik nu volg, alleen een hoger niveau.

Wat lijkt jullie nu het verstandigst? Eerst HBO afmaken en dan verder kijken naar een WO opleiding, of nu meteen gaan voor het WO?

En hoe zit het met de studiefinanciering? ik heb nu 1 jaar (+ 2/3 maanden al gebruikt), krijg ik nog wel studiefinanciering als ik 2015/2016 in het 1e van WO kom?

En krijg ik gewoon dezelfde titel met HBO en WO Bachelor/Master ? (Beetje sub-vraag)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, misschien heb je in dezelfde situatie gezeten of je kent iemand die dit heeft gehad. Hoe heb jij (of je vriend(in)) dit dan afgehandeld?

Bij voorbaat dank!


EDIT: Ook zit ik er erg mee dat ik dan een jaartje langer bezig ben om af te studeren.. (door de tussenjaar) denk aan wat ik moet doen in de tussenjaar, en ik ben bang dat ik dan ineens de studieritme kwijt raak wat velen zeggen . Hebben mensen hier ook ervaring mee?


EDIT 2 :
Ik ben op dit moment ook gestopt met me opleiding Bedrijfseconomie, ja ik weet het een paar maanden studiegeld kwijt maarja, ben echt niet gelukkig en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik zit heel maar dan heel erg in de knoop...
Met citaat reageren