Los bericht bekijken
  #4  
Oud 13 juli 2011, 23:01
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

*om op het mbo de opleiding Logistiek te volgen ---> de mbo opleiding Logistiek te volgen, klinkt in mijn oren professioneler.

*een diploma aan de opleiding Journalistiek behalen → HET diploma (het gaat niet om een of ander vaag diploma maar concreet dat ene diploma!) en VAN de opleiding. En “het diploma journalistiek” behalen klinkt nog beter.

ik een jaar later gestart op de opleiding Media & Entertainment Management aan Hogeschool ---> je start niet op een opleiding, maar MET een opleiding.

Ik ben al bekend op het HBO.* ----> met het hbo of met hbo onderwijs. En volgens mij kleine letters, net als je eerder in de brief “mbo” met kleine letters hebt gespeld.

Om alles goed voor mezelf op een rijtje te zetten ---> Dat klinkt erg labiel en niet professioneel. Beter is iets als: Om mijn doelen helder te krijgen OF Om meer werkervaring op te doen, en hiermee mijn doelen helder te krijgen, ben ik gaan reizen. Ik ben o.a. in …. geweest. En vertel ook wat je daar dan geleerd hebt. Geef een voorbeeld, liefst in vaktermen en concreet.

Ik ben door deze reizen niet alleen veel zelfverzekerder geworden ---> weglaten. Je bent zelfverzekerd, je bent een journalist (!) en je hebt je doelen helder.

Verder de vraag die bij mij rijst (kan even hard overkomen, hoor, maar geef even aan wat dit bij me oproept als ik ontvanger zou zijn): waarom vind je media nou zo boeiend? Leuk te lezen wat je allemaal gedaan hebt, maar ik hoef niet je hele dagschema en levensverhaal te horen. Dat mag voor mij dan ook véél korter, omdat het niet echt relevant is, zeker niet zonder meer diepgang en uitleg. Het is wel gemeend en emotioneel, maar niet concreet of stellig. En sommige stukken komen bijna obsessief over (dag en nacht er mee bezig, alle kijkcijfers weten enz.). Waarom boeit het jou, wat doet/deed het met je, wat wil je ermee, waarom wil je dit nou zó graag doen, wat is je doel? Waarom ben jij nou zo'n goede journalist? Wat je als kind deed, leuk, maar ik wil weten waarom ik je nú aan zou moeten nemen voor een verkort traject.

Het hele stuk over al die gestopte opleidingen zou ik ook weglaten of aanpassen. Dat zien ze wel in je cv. Als je het erin wilt laten staan, probeer het dan positiever te draaien. Dat klinkt nu allemaal erg vaag: “ik weet niet wat ik wil, ik doe maar wat”. Durf stellig over te komen: jij weet immers wat je wilt en die opleiding was het niet. Sloot niet aan bij jouw doelen. Klaar. Pats boem. Je bent journalist!

Bedoel het opbouwend, dus hoop dat je het niet verkeerd opneemt.

Ik wens je hoe dan ook succes!

Angelina
Met citaat reageren