Los bericht bekijken
  #1  
Oud 26 juni 2011, 11:25
Leonie077 Leonie077 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Berichten: 13
Leonie077 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief receptioniste

Hallo, goedemorgen!
Nog steeds druk op zoek naar een nieuwe baan en heel veel brieven al geschreven maar helaas heeft dit nog nergens in geresulteerd, zelfs geen uitnodiging voor een gesprek.

Ik mijn brief probeer kort en zeker over te komen maar ik wil er ook wel wat persoonlijkheid in voren laten komen. moet ik meer uitleg geven over waarom ik vind waarom de functie bij mij past. De reisbranche staat immers bekend om haar klantgerichte houding..

Alle kritiek is welkom!
groetjes Leonie
=======================================

Werkzaamheden
De afdeling Facilitair draagt zorg voor het onderhoud, de inrichting en de verzorging van de gebouwen en de ruimtes. Het gaat hierbij om de technische dienst, de schoonmaak, voorraadbeheer, catering, receptie, enz.
Voor de functie receptionist/telefonist zoeken we een enthousiaste medewerker. U bent het visitekaartje van de organisatie en gastvrijheid staat hoog in uw vaandel. De taken bestaan uit het ontvangen en doorverwijzen van cliënten, bezoekers en medewerkers, het bedienen van de telefooncentrale en het uitvoeren van bijbehorende administratieve werkzaamheden. De werkzaamheden worden in een team uitgevoerd.
Wat wij van u vragen
U heeft MBO werk- en denkniveau en ervaring op het gebied van receptiewerkzaamheden. Daarnaast verwachten wij dat u pro-actief, klantgericht, communicatief vaardig bent en uw werkzaamheden zorgvuldig en zelfstandig uitvoert.



====================================


xxxxxxl, 25 juni 2011


Betreft: vacature Receptionist / Telefonist

Geachte xxxxxx

U bent op zoek naar een enthousiaste en representatieve receptioniste en dat is precies de functie die ik zoek.

Een van mijn sterkste competenties is de omgang met klanten. Mensen netjes ontvangen en te woord staan en een goede eerste indruk achter laten. In mijn huidige functie als reisadviseuse merk ik dat dit klantcontact waar ik zoveel voldoening en energie van krijg, steeds minder aan het worden is door de komst van het internet.

Dit is dan ook de belangrijkste reden dat ik mijn carričre een andere richting wil geven. Ik wil terug naar de basis. Een baan waarin klantcontact centraal staat. De dienstverlenende instelling en taken die bij deze functie horen sluiten naadloos bij mij aan zowel als persoon en ervaring. Daarnaast geeft het mij een trots gevoel werkzaam te zijn voor een organisatie die zich inzet voor de maatschappij.

U kunt van mij een prettige collega verwachten, met een goede dosis doorzettingsvermogen. Ik ben spontaan, leergierig, betrouwbaar en ik ga accuraat te werk. Ik ben gewend om zelfstandig te werk te gaan maar ik kan daarentegen ook heel goed in teamverband werken.

In de bijgevoegde cv staat een uitgebreide opsomming van mijn vaardigheden. Uiteraard ben ik altijd bereikbaar voor een verdere toelichting.


Met vriendelijke groet,

Leonie xxxx
Met citaat reageren