Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 januari 2013, 12:35
D.Revan D.Revan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2013
Berichten: 1
D.Revan is on a distinguished road
Question Toegepaste Psychologie/Maatschappelijk Werker

Aan alle forumleden&carrieretijgers,

ik ben op het moment bezig te bedenken wat ik wil gaan doen als vervolgopleiding. Na de Havo succesvol afgerond te hebben, ben ik midden in het tussenjaar op zoek naar een vervolgopleiding. Ik zou graag toegepaste psychologie/maatschappelijk werker willen gaan studeren, maar ik vraag me af of mijn pestverleden voor problemen kan zorgen. Ik ben in het verleden gepest op bijna elke middelbare school waar ik op gezeten heb. Als gevolg kan ik soms problemen hebben in contact met mensen, en ben ik een erg gevoelig mens geworden, en soms nog onzeker. Dit heeft echter als voordeel dat ik mensen goed kan aanvoelen, en mensen mij heel snel in vertrouwen nemen. Mensen vertellen mij vaak over problemen waarvan ik denk ''Zou je dat niet voor je houden'' Ik weet niet of ik een goede psycholoog/maatschappelijk werker zou zijn. Ik kan natuurlijk nog groeien in de jaren die komen, maar helemaal veranderen doe ik natuurlijk niet meer. Ik ben bang dat mijn pestverleden, dat ik nooit helemaal heb kunnen afsluiten, mij op een bepaald punt tijdens de studie kan gaan tegenwerken.. Kan iemand mij hier advies voor geven? Zal ik toch gaan voor deze studie?

Alvast bedankt!

D.Revan
Met citaat reageren