Los bericht bekijken
  #9  
Oud 12 april 2010, 17:15
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: alles geprobeerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hita Bekijk bericht
@Rosina:

Jij ook bedankt voor je begripvolle en opbouwende reactie.

Dat is inderdaad een goede truck die je hebt toegepast op aanraden van het arbeidsbureau toendertijd. Heb ik zelf ook gedaan want je hoeft inderdaad ook niet (gelijk) het achterste van je tong te laten zien qua uren en soort werk. Al zeker niet voor er een gesprek heeft plaatsgevonden. Maar wat raar dat die uren toen werden gekort op je uitkering zeg! Je zou namelijk denken dat vrijwilligerswerk (het woord zegt het al) onbetaald is. Je krijgt dan vaak alleen een onkostenvergoeding en dat is ook niet meer dan redelijk voor gemaakte kosten zoals bijvoorbeeld vervoer. Enige voorwaarde is dat het het solliciteren naar een betaalde baan niet in de weg zit. Dus niet 40 uur vrijwillig werken zeg maar ;-) Maar dat zal vast niet het geval zijn geweest... Dit is dus mijn ervaring hierin. Ik zit er inderdaad wel sterk aan te denken weer vrijwilligerswerk te gaan doen. En dan iets in het verlengde van mijn kwaliteiten en ambitie. Schrijven dus. Een opleiding en/of cursus is inderdaad een goede investering. Daarvan ben ik nu nog meer overtuigd. Wel moet hier dan geld voor zijn en het hoofd moet “leeg” zijn.

Waar ik trouwens ook wel vaak over dub is het volgende: moet je jezelf zo goed mogelijk verkopen, dus alles positief benoemen/maken en overal een positieve draai aan geven in je cv na een kritische vraag. Of je eerlijk en dus kwetsbaar durven opstellen en zeggen dat je het niet makkelijk hebt gehad door reorganisaties, etc.?
Korten op uitkering had er mee te maken dat het werk ook door een betaald iemand gedaan zou kunnen worden, dus als 'normale' baan. Tja, dat geldt natuurlijk voor alles. Heel raar dat het niet werd gezien als een positieve manier om werkervaring op te doen, maar ja. Het was inderdaad ook zeker niet voor 40 uur, volgens mij rond 12 a 20 uur.

Zou je niet kwetsbaar opstellen en zeggen dat je het niet makkelijk hebt gehad door reorganisaties. Dan denken ze misschien dat je er nog erg mee zit en wellicht gauw ergens moeite mee hebt. Ze gaan dan van alles invullen wat waarschijnlijk helemaal niet zo is.
Met citaat reageren