Los bericht bekijken
  #4  
Oud 28 juni 2010, 12:02
jvs jvs is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2009
Berichten: 19
jvs is on a distinguished road
Standaard Re: Steeds weer twijfels: ben ik te loyaal?

Als ik het zo lees zou ik toch ook nadenken over de nieuwe baan.

Voor mij zijn vooral de doorgroeimogelijkheden doorslaggevend bij een baan.

Je zegt dat je op een missie bent. Dat is prima. Maar is dit dezelfde missie als dat van het bedrijf?

Ik heb er zelf negatieve ervaringen mee gehad in een vorige job. Ik had tijd om meer te kunnen doen en nam initiatieven om nieuwe activiteiten te ontwikkelen. Na veel tijd en energie gespendeerd te hebben bleek mijn werkgever er toch niet zo enthousiast over te zijn en wou hij liever de huidige accounts blijven melken...

Sinds dien heb ik er een prioriteit van gemaakt om steeds te vragen wat er van mij verwacht wordt en dit op papier vast te leggen. Je bent ten slotte een werknemer en je werkt voor een baas. Als je dingen doet die jij belangrijk vindt maar je baas niet moet je dus niet automatisch rekenen op opslag.

Als ik nu nieuwe dingen om te ontwikkelen aan mijn werkgever voorleg dan vraag ik ook meteen af wat eraan vasthang als ik dit target bereik.
Dit is eerlijk toch?

Als je beslist om in je huidige functie te blijven zou ik je aanraden om een soort van commissie vergoeding per sale met je werkgever af te spreken. Anders vrees ik dat je vaak harder zal moeten werken zonder hier een verhoging in loon voor te ontvangen.

Groeten.
__________________
Johan Van Steen
www.zen-op-kantoor.net
Met citaat reageren