Los bericht bekijken
  #3  
Oud 3 augustus 2009, 21:41
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Graag feedback op mijn open sollicitatie

Hoi Toet,

Ik heb je brief doorgelezen. Eeen aantal opmerkingen/tips:

De aanhef is niet juist, je hebt gebeld, weet dus wie je aan de lijn hebt gehad en aan wie je de brief richt.

In de vierde alinea: welke in contact staaT

De een na laatste zin, Voor nadere enz. Hier ben je je brief mee begonnen, dus deze zin kan weg.

Der laatste zin: In afwachting van een positieve reactie impliceert dat ze niet hoeven te reageren bij een negatieve reactie, ik zou deze zin wijzigen.

Ik denk verder dat het belangrijk is dat je aangeeft wat je wilt gaan doen bij het bedrijf. Dit is wel erg vrijblijvend voor het bedrijf.

Bovendien zou ik de brief meer op het bedrijf zelf richten, dus aangeven waarom je juist bij die firma wilt werken. Dit kun je doen door de website te bezoeken, persberichten te zoekn enz. Deze gegevens verwerk je dan op een dusdanige wijze in de brief dat hij er uit springt.

Zoals de brief nu geschreven is, kan iedereen zien dat hij waarschijnlijk een aantal keren gekopieerd wordt en vervolgens rondgestuurd naar verschillende bedrijven. Het is juist de bedoeling, zeker in deze moelijke tijd, dat je je goed verdiept in een bedrijf en vervolgens een brief stuurt.

Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren