Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 november 2008, 18:05
noamla noamla is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 november 2008
Berichten: 1
noamla is on a distinguished road
Standaard Re: Vragen over opleiding voor vertaler Spaans

Beter laat dan nooit... Er zullen vast ook nieuwe gebruikers zijn voor wie dit interessant is.

Ik heb zelf een vertaalbureau Engels, dus ik kan geen specifieke informatie geven over werken als vertaler Spaans.

Voor de opleiding: ik ken veel mensen die een opleiding bij de LOI hebben gevolgd en hier heel tevreden over waren. Vaak waren dit mensen die via via in het vak waren gerold en dan een goede opleiding wilden volgen om hun vaardigheden te verbeteren.

Over het algemeen is het wel moeilijk om als vertaler aan de slag te kunnen gaan. Er is veel concurrentie en de meeste vertaalbureau's zoeken vertalers met minstens 3 tot 5 jaar ervaring.

Het beste is dan ook ook om tijdens je studie al zoveel mogelijk klusjes te doen (via studentenbureau's, marktplaats etc) om ervaring op te doen en een leuk CV op te bouwen.

Als je al een carriere achter de rug hebt, kan dat heel goed in je voordeel werken. Mensen met een technische achtergrond kunnen dan aan de slag als technisch vertaler, etc. Dat zijn vaak ook de beste vertalers!

Hoop dat mensen hier wat aan hebben
Met citaat reageren