Los bericht bekijken
  #4  
Oud 15 juni 2009, 09:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: mbo muziek Producer opleiding

Beste,
Ik doe zelf ook al 5 jaar muziek produceren en doe dat met reason 3.0 dat is een zeer uitgebreid programma waarmee je alles mee samen kan stellen wat je zelf ma wilt.
Zo heb je al bij het begin van het programma (zonder updates) al genoeg samples om al eens wat mee te klooien en kijken wat je daar mee kunt doen.

Ik wil dus ook graag een opleiding als muziek producer maar hebt tot nu toe geen school gevonden wel heb ik laatst op het LOI een curses gevonden van 10 maanden waarmee je alles krijg geleerd over het programma Cubase 3.
Zelf heb ik het programma niet maar het lijkt me wel mooi om nog meer kennis van verschillende muziek programma te leren en uit te werken..


Dus.....


Greetz Dj Venosta.......


Ik weet het niet zeker, maar volgens mij geeft het ROC een opleiding voor producer op mbo niveau. De meeste opleidingen voor producer zijn op hbo niveau.

Voor producer hoef je niet speciaal opgeleid te zijn.
Ik zelf ben producer en heb het vak geleerd door veel te experimenteren met verschillende produceer-programma's, en door veel teksten proberen te schrijven. Een producer moet veel fantasie hebben, en vooral veel geduld. Door veel te oefenen leer je dan vanzelf steeds meer nieuwe dingen.

Als je grote ambities hebt in het produceren, en je wil bijvoorbeeld in een studio werken, dan is een opleiding zeker aangeraden! Je leerd daar met studio-apparatuur, Geluid en alle andere dingen binnen het producervak om te gaan. Die opleidingen zijn vaak op hbo niveau.
Ik hoop dat je vind wat je zoekt en dat je kunt bereiken wat je wilt.

Heel veel succes!
Met citaat reageren