Los bericht bekijken
  #10  
Oud 28 juni 2009, 22:16
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Welke baan past bij mij? Iemand tips?

Maakt toch niets uit hoe jong of hoe oud je bent als je om informatie vraagt? Daarbij hoef je ook helemaal je leeftijd niet te noemen.

Google eens op internationale handelsonderneming, importonderneming enz. Daarna bel je meerdere bedrijven met de mededeling dat je je wilt oriënteren op werken in de internationale handel, dat je daar wat meer over wilt weten en of zij tijd en zin hebben om wat vragen te beantwoorden. Daarbij kun je vragen of er iemand is in het bedrijf, die er wat meer over kan vertellen. Mensen voelen zich over het algemeen best vereerd als je belangstelling toont voor hun werk en zijn vaak graag bereid er iets over te vertellen. Zowel voor die ander als voor jou is dat altijd vrijblijvend. Mogelijk komt in de loop van een gesprek je leeftijd en het feit dat je student bent vanzelf aan de orde. Ik denk dat je nieuwsgierigheid eerder gewaardeerd zal worden, dan dat het niet normaal gevonden zou worden. Gezonde nieuwsgierigheid en goede voorbereiding kan alleen maar toegejuigd worden.

Onserieus? Integendeel! Goede voorbereiding is het halve werk. Vragen staat vrij, dus vraag alles wat je weten wilt.

Ik vind je een topper.
__________________
Rianne
Met citaat reageren