Los bericht bekijken
  #1  
Oud 19 september 2010, 20:01
skatjuh skatjuh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2010
Berichten: 1
skatjuh is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief zonder werkervaring HELP

Hoi,

Ik ben net begonnen aan de opleiding HBO accountancy bij MVP in amsterdam (1 dag per week) en zoek daarnaast een baan in die richting voor 4 dagen.
Nu wil ik een perfecte brief die verteldt dat ik de juiste kandidaat ben ondanks dat ik geen ervaring heb in die branche.
Dit is wat ik zelf heb bedacht:

Geachte heer of mevrouw,

Bijgaand solliciteer ik voor een functie die goed aansluit bij mijn huidige studie HBO Accountancy.
Die volg ik momenteel elke dinsdag bij Markus Verbeek Preahep in Amsterdam om mij zelf nog verder te ontwikkelen.

Ik heb zelf altijd goede cijfers gehaald voor wiskunde en Management en Organisatie wat tevens ook boekhoudkundige vakken bevat.
Op Havo niveau heb ik de kennis opgedaan van onder andere journaalposten, grootboek, dagboeken en begrotingen wat wel een pré is in de administratieve en financiële branche.
Daarom heb ik dus wel enige kennis in de branche alleen nog geen werkervaring.
Daarnaast heb ik veel ervaring met klantcontacten, zowel telefonisch en aan de balie en in de diverse tekstverwerkingsprogramma's zoals Word, Excel, Powerpoint en Outlook
Ik ben zeer gemotiveerd en leergierig en kan daarom zeker een aanwinst voor uw bedrijf zijn.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met belangstelling tegemoet en kijk uit naar de kans om mijn enthousiasme voor deze baan nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet,
Dewi ***********

Graag hoor ik tips, adviezen enz om mijn brief te perfectioneren.
Alvast heel erg bedankt!!!

Dewi
Met citaat reageren