Discussie: Wat te doen?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 mei 2012, 15:39
henk87 henk87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2012
Berichten: 1
henk87 is on a distinguished road
Standaard Wat te doen?

Hallo,

Even een kort stukje over mijn achtergrond. Na jaren studeren heb ik succesvol m'n universitaire opleiding gezondheidswetenschappen (management in de zorg) behaald en al snel een baan gevonden als consultant. Studeren ging me altijd vrij makkelijk af en het was 'n leuke tijd. Alleen merk ik dat ik mijn 'passie' hiermee niet gevonden heb. Ik heb altijd geneeskunde willen doen (paar keer uitgeloot) omdat ik graag sociaal bezig ben, mensen wil helpen en afwisseld werk wil doen. Patienten helpen, druk bezig zijn en veel verschillende zaken aanpakken sprak me erg aan.
Daarnaast wil ik ook graag met 'mijn handen werken'. Het het gevoel dat ik een hele verkeerde en studie heb gedaan en daar nu in mijn werk mee zit. Heb lang genoeg gestudeerd, het geld is min of meer op en moet gewoon blijven werken. Een hele nieuwe studie zit er dus niet in. En ik weet dat ik met mijn diploma uit alleen soortgelijke banen kan kiezen (management, bureau/kantoor-baan)

Ik weet dat een maand vroeg is maar ik vraag me echt af of ik het werk leuk ga vinden. Hele dagen achter je pc zitten, stukken tikken voelt niet goed.
Ik wil liever wat praktischer werk doen, druk bezig zijn, met mensen werken/helpen. Ook het 'zakelijke sfeertje' past denk ik niet echt bij me.
Het online al veel testen gedaan en het sociale, en ook praktische komt wel naar voren. Probleem is dat je overal een diploma voor nodig hebt, dus (tijdelijk) werken als activiteitenbegeleider bijv. in de zorginstelling zit er niet in. Aangezien ik ook al tijdje niet helemaal lekker in m'n vel zit weet ik dat dit ook invloed heeft op hoe ik het werk vind.

Welk werk echt bij me past weet ik dus niet, ik ben een extravert, sociaal persoon en verder weet ik dat ik graag met mensen werk, ook met mijn handen wil werken en van afwisseling hou.

Heeft iemand tips, bijvoorbeeld hoe erachter te komen wat ik nou echt wil
of welk werk ik nu zou kunnen doen wat beter bij me past. Zit er zelf aan te denken een aantal 'simpelere' baantjes te nemen om eerst alles maar eens voor mezelf op de rit te krijgen.
Ik hoor het graag..
Met citaat reageren