Los bericht bekijken
  #6  
Oud 16 februari 2010, 20:51
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Waardeloos cv hoe los ik dit op?

Hallo,

Ik heb je post gelezen en, om eerlijk te zijn, valt je CV me nog wel mee. Denk dat je erg onzeker bent geworden wegens alles wat er gebeurd is. Je hebt zowel werk- als levenservaring en dat vind ik in onderwijs nooit slecht. Juist een plus.

Wel aantal banen en daar zullen wel vragen over komen, maar die kan je voorbereiden. Als ze beginnen over 32 uur werken met een kind (raar dat dat alleen aan moeders gevraagd wordt, maar goed), zeg je zoiets als dat je graag wilt werken en het goed geregeld hebt enz.

Ik heb niet zoveel ervaring met beoordelen CV's, maar hierbij wat aandachtspunten:

-ik zou bij je werkervaring niet vermelden dat je gedetacheerd was. Is wat mij betreft niet relevant
-bij de opleiding die je niet hebt afgerond, kun je eventueel vermelden dat je het 1e jaar goed hebt afgerond. Het zou mooi zijn als je een cursus of workshop die je daarna gedaan hebt, er nog kunt plaatsen. Het staat nu zo bovenaan.
-de stage zou ik weglaten. Dat is al te lang geleden (2001). Je kunt er eventueel nog zijdelings op terugkomen in brief (dat je toen al ontdekte dat die richting je wel lag).
-hobby's ook weglaten

Wat zou ik wel vermelden? Je kunt overige relevante kennis vermelden, zoals talenkennis, kennis softwarepakketten (als dat in jouw branche handig is).
Je kwaliteiten benoemen, een verhaal houden wat je sterke punten zijn enz.

In je brief ben je af en toe te bescheiden. 'Redelijk actueel' kunnen houden is te bescheiden. Je hebt gewoon je kennis bijgehouden. Je kunt ook aangeven dat je tijdens je zwangerschapsverlof vakliteratuur hebt bijgehouden. Ok, het was misschien maar 1x tijdschrift inkijken tussen luiers door, maar je moet af en toe wat bluffen. :-)

Verder heb ik wat moeite met je zin dat je enige persoonlijke ervaring hebt met de psychische problematiek binnen doelgroep. Ik heb het paar keer gelezen, maar ik weet niet of je bedoelt dat je b.v. depressief bent geweest of iets dergelijks. Zou het anders formuleren, want werkgever denkt misschien ook dat dat het geval is. Het is helemaal niet eerlijk, maar zo'n stigma is er nog steeds.

Verder begreep ik niet precies wat je bedoelt met 'verlengde armfunctie'. Is dat een soort vakjargon? Oppervlakkiger in combinatie met werkgebied zou ik zeker ook weglaten. Oppervlakkige werkgebieden bestaan nu even niet..:-)
Ook nog even kijken naar komma's, ontbreken van 'de' e.d.

Als je het echt niet meer weet en je make-over wilt, kun je eventueel denken aan briefopbestelling.nl . Heb ik ook een keer gedaan met een brief en was erg goed. Kost wel wat, maar wel goed.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren