Los bericht bekijken
  #172  
Oud 24 juli 2013, 14:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hi Roque,

Ik herken je zoektocht en je twijfels. Zelf ben ik ook jarenlang ongelukkig geweest met mijn kantoorbaan en op een gegeven moment zat ik zo erg in een negatieve spiraal dat je er bijna niet meer uitkomt.

Ik heb op een gegeven moment de knoop door gehakt: mijn vaste baan opgezegd en een ticket geboekt met onbepaalde retourdatum. Uiteindelijk ben ik 8 maanden weg geweest en in die maanden had ik mezelf voorgenomen om na te denken over wat ik wilde met mijn leven. Tijdens mijn reis heb ik geen moment nagedacht over de toekomst (ik was te druk met genieten van het moment), maar heb ik juist geleerd om alles los te laten. Een aantal maanden los zijn van je dagelijkse sleur helpt echt enorm om dingen anders te zien....en het is iets minder ingrijpend dan emigreren ;-)

Toen ik terug kwam, maakte ik me niet meer druk om 'die perfecte baan' en stond ik heel relaxt in het leven. Juist toen kwam er een hele leuke baan op mijn pad, waar ik nu (5 jaar later) nog steeds gelukkig ben.

Je moet er wel even voor sparen, maar het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen! Misschien helpt dit je wat om los te komen uit je leventje waarin je niet gelukkig bent.

Succes!
Met citaat reageren