Los bericht bekijken
  #190  
Oud 13 augustus 2013, 20:02
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Mijn werk zou inderdaad ideaal zijn voor jou gezien jouw schrijfpassie. Creativiteit is natuurlijk ook een goede eigenschap voor een schrijver. Waar gaat jouw blog over als ik vragen mag? En wat doe jij voor werk?

Thuiswerken klinkt leuk, maar je moet er wel de persoon voor zijn. Niet iedereen is geschikt om veel alleen thuis te zijn. Het is vaak erg eenzaam en saai alleen thuis. Het lijkt me trouwens ook helemaal niet goed als iemand fulltime alleen thuiswerkt. Ik hou er hélemaal niet van om veel alleen thuis te zijn. Misschien zou het anders zijn als ik een gezin zou hebben.

Dit werk heb ik in eerste instantie op freelancebasis gedaan (zelfs vanuit México). Ik begon met Engelse en Nederlandse nieuwsberichten over de valutahandel (de zogenaamde forex markt). Dat was erg taaie kost en het heeft me circa zes maanden geduurd voordat ik het een beetje onder de knie had. Vooral Engelse nieuwsberichten schrijven over de internationale valutahandel is erg lastig.

Tips:
- begin met schrijven op vrijwillige basis, b.v. voor een buurtkrantje of een clubblad. Een eigen blog is een uitstekende manier om te beginnen. Alleen moet je die dan wel met andere mensen delen.
- een cursus tekstschrijven (of schrijven voor het web) kan ook geen kwaad.
- ook hierbij speelt netwerken een belangrijke rol, laat mensen weten dat je graag schrijft en laat zien dat je er goed in bent.
- open sollicitaties bij media, zoals kranten.

Vandaag heb ik voor het eerst op locatie gewerkt bij seats2meet in Eindhoven (op Strijp S) en dat is me zeer goed bevallen! Heerlijk om van huis weg te zijn en om mensen om mee heen te hebben. Daarnaast is het allemaal erg vrijblijvend omdat je zelf bepaalt hoe laat je binnenkomt en wanneer je weer weggaat. Strijp S is sowieso een dynamische en ondernemende omgeving. Het is me zo goed bevallen dat ik morgen weer ga!

In combinatie met eens in de twee maanden (of wellicht elke maand) een paar dagen vanuit het buitenland werken, wordt het werk mogelijk wat dragelijker.

Ik ben zeker bereid om te verhuizen, maar op dit moment nog niet. Wellicht over een jaar ofzo. Ik zou bijvoorbeeld best in Spanje willen wonen, alleen al vanwege het aangename klimaat. Het lijkt me heerlijk om in een land te wonen waar het een groot deel van het jaar lekker weer is. Ik denk dat zoiets niet went en dat een permanent vakantiegevoel zeker bestaat. Hoewel het mogelijk wel iets wegebt in de loop der tijd.
Ook zou ik best als zelfstandige willen gaan werken, maar ik zou niet weten hoe of wat.
Met citaat reageren