Los bericht bekijken
  #5  
Oud 14 augustus 2009, 21:35
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe functie-eisen verwerken in sollicitatiebrief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjo70 Bekijk bericht
Ik ben bezig met een sollicitatiebrief en vroeg me af:
Hoe kan ik de functie eisen die gesteld worden in de vacature het best verwerken in de brief?

Vacature: Wij vragen medewerkers die flexibel, integer, servicegericht en dienstverlenend ingesteld zijn, een sterk verantwoordelijkheidsgevoel hebben en het werken in teamverband leuk vinden.

Het zijn er nogal veel en vrij open.
De grote vraag is natuurlijk... welke eigenschappen neem jij zelf echt mee?

Je hoeft nl. echt niet 1-op-1 al die eigenschappen te bezitten in even sterke mate.

Kijk vooral naar wat jou als persoon bijzonder maakt voor deze functie.

Ga jezelf niet zitten "verkopen" als flexibel of teamspeler als je het misschien niet zo erg bent. Leg dan de nadruk op andere kwaliteiten die je hebt.

Het feit dat je uberhaupt solliciteert is al een bewijs dat je geinteresseerd bent in de functie en denkt aan de eisen te kunnen voldoen.
Je hoeft dus niet klakkeloos die sociaal gewenste zinnen overnemen uit de vacature.

Eerlijk gezegd zou een recruiter heel erg op zijn neus kijken als de persoon die solliciteert 100% aan alle eisen voldoet....
En zeker voor deze functie, waarin je die competenties nog verder kunt ontwikkelen omdat ze iemand vragen die nog geen vakdiploma heeft. Motivatie is veel belangrijker....

Succes!!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren