Los bericht bekijken
  #2  
Oud 19 januari 2008, 08:20
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe flexibel moet je zijn?

Beste Netjemientje,

Goed dat je het van je afgeschreven hebt. Ik hoop dat dit een beetje lucht geeft.

Ik vind het een rare situatie dat ze je vragen zelf een rooster te maken, want als iedereen dat moet doen dan is het logisch dat niemand de uren krijgt die hij/zij graag zou willen hebben. Dit geeft teleurstellingen en frustraties.

Iemand anders hoort de roosters te maken en rekening te houden met je wensen en mogelijkheden. Je bent beschikbaar voor 16 uren en daar binnen hoor je ingepland te worden. Als je in de zorg werkt moet je wel meer flexibel zijn dan in veel andere beroepen, omdat je ook met avonddiensten en nachtdiensten te maken hebt.

Als ik je een advies mag geven: maak niet zelf meer het rooster, maar geef duidelijk aan wanneer je wel of niet beschikbaar bent en dat je best wel eens van dienst wilt ruilen maar dat je wel wilt weten waar je aan toe bent i.v.m. met het regelen van oppas voor je kindje.

Je werkt in een dienstverlenende instelling die voor mensen zorgt, maar ik vind dat ze dan ook goed voor hun personeel moeten zorgen. Als het personeel tevreden is dan leveren ze ook goed werk.

Met mijn schrijven wil ik je laten weten dat ik met je mee leef, maar ook zeggen dat jij je assertief op moet gaan stellen en duidelijk aan moet gaan geven waar je grenzen liggen. Dit omdat je anders in een negatieve spiraal terechtkomt en dat is niet goed voor je kindje, jezelf, je partner en de mensen waar je voor zorgt

Je zegt dat je op zoek bent naar ander werk. Deze situatie kun je gebruiken om te oefenen. Als je nu weg zou gaan dan kan dezelfde situatie zich gaan herhalen in een andere werkkring. Door nu te oefenen met assertief gedrag weet je ook beter wat je wel of niet wilt in een nieuwe werkkring.

Heel veel succes.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren