Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 november 2016, 11:31
Dash Dash is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 november 2016
Berichten: 3
Dash is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie bijbaan boekhandel

Hallo allemaal,

Het heeft mij altijd leuk gelijkt om bij een boekhandel te werken omdat ik een grote passie voor boeken heb. Omdat ik heel erg slecht ben in rekenen wordt het waarschijnlijk als baan nooit iets voor mij, maar ik zou wel graag een poging willen doen om bij een boekhandel te solliciteren voor een bijbaan.
Ik heb al een basis voor mijn sollicitatiebrief getypt, maar ik ben nog niet tevreden en ik zou graag tips van jullie ontvangen.

Geachte heer/mevrouw …............,
Uw boekhandel trekt altijd mijn aandacht als ik in ....... ben en het lijkt me dan ook interessant en boeiend om bij u te werken. Dit omdat ik een passie voor boeken heb, ik graag met mensen werk en ik dienstverlenend ingesteld ben.

Ik ben twintig jaar en volg momenteel een hbo-opleiding aan ............. in .......... Hiervoor heb ik een opleiding Onderwijsassistent niveau 4 gevolgd, waar ik dit jaar mijn diploma van heb mogen ontvangen.
Ik heb eerder bij een bloemist in .......... gewerkt en bij een stichting in .......... Dit is een stichting die met kinderen, maar ook met volwassenen knutselt voor een laag budget. Daarnaast pas ik momenteel op maandag avond op twee kinderen van 3,5 en 7 jaar.
Naast een passie voor boeken heb ik ook een passie voor geschiedenis en geschiedenisboeken. Engels is mijn favoriete taal en ik lees dan ook met gemak Engelse boeken, waardoor ik klanten ook over Engelse boeken zou kunnen adviseren.
Zaterdags en op donderdagavond ben ik beschikbaar. Dinsdag, woensdag en vrijdag zou eventueel in overleg kunnen.

Graag ontvang ik van u een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek.

Met vriendelijke groet,

......................
Met citaat reageren