Los bericht bekijken
  #10  
Oud 10 september 2020, 17:13
Neeltje1985 Neeltje1985 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2020
Berichten: 1
Neeltje1985 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ja, dat lijkt me een onontkoombaar onderdeel van zo'n studie. Op de site van Den Haag lees ik: "Huidtherapeuten behandelen patiënten met huidproblemen als littekens, brandwonden, acne, overbeharing en oedeem" en "Naast theorie- en communicatievakken moet je je uiteraard de behandeltechniek eigen maken, zoals manuele lymfedrainage (vocht afvoeren door middel van massage), acné-therapie, camouflage (van bijvoorbeeld littekens, vitiligo of wijnvlekken met make-up), ontharen, littekentherapie, wondverzorging".

Knappe jongen die dat voor elkaar krijgt zonder geconfronteerd te worden met wonden en bloed. Ik kan me voorstellen dat bloed een eerste emotie oproept, maar als dit vak je interesseert dan moet je daar toch overheen kunnen komen? Bloed is gewoon vloeibaar weefsel, gezond en wel, dat zich normaliter in het lichaam bevindt en soms aan de oppervlakte komt. Het bestaat uit verschillende soorten cellen en is rood gekleurd. Bloed stolt door een ingewikkelde wisselwerking tussen bloedplaatjes en een heleboel eiwitten. Wie wil daar nou niet meer van weten?

Volg je Dexter?
Heb hetzelfde probleem, zou graag geneeskunde gaan studeren.
Met citaat reageren