Los bericht bekijken
  #10  
Oud 2 november 2011, 09:14
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kostertjuh Bekijk bericht
Ik ben pas 21, dus studiefinanciering kan ik nog makkelijk krijgen. Echter is dit lang niet genoeg, omdat ik nu al gewend ben aan een gewoon salaris en ik door omstandigheden ook allang het huis uit ben.

Daarnaast (wat ik er uit begreep tenminste) is het niet verplicht bij een deeltijdstudie om een passend beroep ernaast te hebben. Dit is echter wel bij een duale opleiding.
Ik was ook niet thuiswonend, stufi + lening + baantje is geen vetpot maar duizenden die zo studeren. Kan me wel voorstellen dat je gewend bent aan een bepaald inkomen, maar als je vaste lasten relatief meevallen (of je een buffer hebt) zou ik het er wel voor over hebben (de buffer voor je studie/(woon)kosten inzetten). Als student heb je waarschijnlijk recht op zorgtoeslag en misschien huurtoeslag (zitten voorwaarden aan).

Qua werkeisen bij duaal of deeltijd heb ik het andersom begrepen: hogere eisen bij deeltijd (vanaf het tweede jaar). Dit zou de opleiding je moeten kunnen uitleggen.

Nog een andere overweging: bij voltijd kan het zijn dat de meeste jaargenoten 18 zijn (thuiswonend/net uit huis) en bij deeltijd/duaal kan het juist zijn dat je de jongste bent. (varieerde bij mijn opleiding van 22 -50+)
Met citaat reageren