Los bericht bekijken
  #105  
Oud 6 juni 2011, 18:00
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Met jouw achtergrond (VWO + HBO) moeten er voldoende mogelijkheden zijn! Zeker qua opleidingen. Er zijn bovendien veel deeltijd opleidingen. Als je specifieke ICT interesse hebt zou je misschien een functie als ICT consultant kunnen overwegen. Of iets met SEO of internet marketing. Maar dan zit je ook fulltime achter de computer.

Overigens heb ik destijds na mijn HBO ook een aantal administratieve baantjes gehad omdat ik niet wist wat ik wél wilde. Da's bijzonder frustrerend: oninteressante baantjes via een uitzendbureau.

Voor functies zoals account manager of ICT consultant hoef je geen universitaire opleiding te hebben. Jouw achtergrond (VWO + HBO) is meer dan genoeg voor zulke functies.

Wat vind je behalve films, internet en computer leuk om te doen? Dus qua werkzaamheden. Waar haal je voldoening uit?

Je zou een beroepskeueze adviseur kunnen overwegen. Helaas zijn die wel bijzonder duur. Op internet zijn er veel gratis beroepskeuzetests.

Je bent in elk geval nog veel te jong om de handdoek in de ring te gooien. Zoals Monique terecht opmerkt is het absoluut de moeite te waard om te investeren in je toekomst. Daarnaast ben je het ook ten opzichte van jezelf verplicht. Niemand verdient het om ongelukkig te zijn. Ik zelf baal er ook van dat ik al zóveel jaren van mijn leven ongelukkig ben door mijn werksituatie. Zó zonde is dat!
Met citaat reageren