Los bericht bekijken
  #109  
Oud 11 juni 2011, 17:02
Remco Remco is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 38
Remco is on a distinguished road
Standaard

Zoals ik eerder zei ik had niet het idee dat de HBO studie die ik heb gedaan het niveau had van een echte HBO opleiding had. Het is een beetje wat er nu bij Hogeschool InHolland naar voren is gekomen. En ook VWO ging metniet gemakkelijk af. Ik ben geen snelle leerling om het maar even zo uit te drukken.
Toen kon ik fulltime mijn tijd verdelen aan het leren. Ik ben nu niet meer dezelfde persoon als toen en mijn leven is ook anders. Het leren leverde me ook een hoop stress op omdat je jezelf moet bewijzen. Aangezien ik niet super zelfverzekerd ben is het funest als je ergens een slecht cijfer voor haalt terwijl je er zoveel tijd in gestoken hebt. Een kantoorbaan heeft voor en nadelen wat mij betreft. Als je bouwvakker bent bijvoorbeeld kan je niet tot je 60e met stenen etc sjouwen. Een kantoorbaan is wat dat betreft relaxter maar ook saaier. Ik heb veel van die baantjes gehad en de hele dag in die cijfertjes duiken is niet echt mijn ding en ook niet iets waar ik goed in ben. Boekhoudkunde vind ik vreselijk. Wat ik nu doe doe ik al zo'n tijd dat ik het wel kan dromen. Maar hoewel mijn huidige baan vreselijk eenzijdig is is het de constante controle die er voor gezorgd heeft dat ik met tegenzin naar het werk ga. Daarnaast is een paar jaar geleden besloten dat er ook callcenter werkzaamheden onderdeel moeten zijn van het werk. En dat is iets wat ik eigenlijk het ergste van alles vindt. Ik ben er niet geschikt voor maar het is totaal niet leuk om te doen. Sinds kort zit ik in een nieuw team met alleen maar mensen die houden van je in de gaten te houden en te zien hoe snel en goed je alles doet. We hebben een korte periode gehad waar die controle helemaal weg viel en ik merkte meteen dat ik veel enthousiaster naar het werk toe ging.
Waar ik enthousiast van wordt zijn wat meer avontuurlijke banen waar tenminste niet elke dag hetzelfde is als de vorige. Maar goed waar vindt je zo'n baan ? . En ik word enthousiast als je binnen een bedrijf je thuis voelt en niet een nummer bent. Waar ik nu zit heb je elke dag weer nieuwe medewerkers omdat de vorige alweer een week eerder ontslagen zijn. Het bedrijf heeft alles voor je bedacht en daar moet je je aan houden en zo niet dan kan je vertrekken. En die regels veranderen iedere week en als je ook maar iets verkeerd zegt krijg je een puntje eraf van je beoordeling.
Zoals jij ook aangaf bij bijvoorbeeld een bank is die zakelijke cultuur ook aanwezig en daar moet je tegen kunnen.
Met citaat reageren