Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 augustus 2008, 15:07
Roosje84 Roosje84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 2
Roosje84 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie, werken met schoolverlaters

Hallo allemaal,

Zouden jullie mijn brief willen beoordelen? Inhoudelijk en typfouten...? Alvast bedankt.

Mvgr Roos

xxxxx
xxxxxx
xxxxx

xxxxx, 4 augustus 2008

Betreft: sollicitatie vacature xxxx medewerker


Geachte xxxxx,

Onlangs hoorde ik dat er bij de gemeente xxxx een vacature is ontstaan, voor de functie van xxxxx medewerker. Naar aanleiding hiervan schrijf ik u deze brief.

Ik heb destijds met veel plezier gewerkt op de afdeling Personeel & Organisatie bij de gemeente xxxx. Mijn werkzaamheden waren allround en bestond onder andere uit diverse beleidstukken actualiseren, preventiemedewerkers, werkplekonderzoeken, RI&E en onderzoek naar het welzijn van de medewerkers van de gemeente xxxx. Daar heb ik gemerkt dat de combinatie van wetten, regels en structuren met elke willekeurige klant voor mij een interessant gebied is. Ik adviseer graag, begrens, maak duidelijk. Ik heb gemerkt dat daar mijn kwaliteiten liggen. Ik ben klant- en resultaatgericht, correct in de omgang, zakelijk en duidelijk, zonder het persoonlijke van de benadering uit het oog te verliezen.

De reden van mijn sollicitatie is, dat ik ontzettend veel zin heb in een nieuwe uitdaging en het werk als xxxx medewerker mij bijzonder prikkelt. Met name de diversiteit van werkzaamheden en het werken met jongeren spreekt mij enorm aan. Jongeren die voortijdig de school verlaten, proberen zonder startkwalificatie de arbeidsmarkt op te komen. Het risico is groot dat ze later uit het arbeidsproces vallen, omdat ze niet zijn gekwalificeerd. Om deze reden is het is belangrijk dat jongeren hun opleiding afmaken of worden voorbereid op de arbeidsmarkt via een beroepsopleiding. Graag wil ik hier een rol in spelen om tot de juiste oplossing te komen voor de jongeren.

U mag van mij een enthousiaste, zeer gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Daarnaast ben ik flexibel en leergierig. Tevens ben ik communicatief en contactueel vaardig en houd ik van dingen regelen en coördineren.

Ik ben van mening dat ik nu, in het bezit van een HBO-diploma Personeel en Arbeid, voldoende kennis, vaardigheden en werkervaring heb opgedaan welke als een goede basis kan dienen voor het uitvoeren van de functie xxx medewerker. Ik ben graag bereid u mondeling toe te lichten welke bijdrage ik kan leveren aan uw organisatie. Uw reactie zie ik daarom met veel belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

xxx xxxx
xxx xxxx
xxx xxxx





Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren