Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 juni 2012, 19:18
Nila Nila is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 5
Nila is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief apothekersassistente BBL

Hallo beste mensen,
ik ben van plan om in september dit jaar te gaan starten met de opleiding apothekersassistente BBL. Nu wil ik een aantal brieven gaan sturen naar apotheken die als leerbedrijf erkend zijn. Maar nu weet ik niet goed wat ik in die brief moet zetten. Weten jullie een aantal punten die er echt in moeten? Ik heb geprobeerd deze brief te maken, wat vinden jullie hiervan??

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik solliciteren naar de functie van apothekersassistente binnen uw bedrijf omdat ik in september 2012 de opleiding wil gaan doen en mijn voorkeur gaat uit naar BBL. Het beroep apothekersassistente spreekt mij aan omdat ik dan direct contact heb met mensen en het is afwisselend werk. Het geeft me een goed gevoel dat ik in het leven van zieke mensen met medicatie, een verbetering of verlichting kan geven. Daarnaast vind ik het prettig om zowel met mijn hoofd als met mijn handen bezig te zijn.

Om het uit te proberen heb ik een halve dag meegedraaid bij apotheek gezondheidscentrum ....... Dit vond ik heel erg leuk en heb zo een duidelijke beeld gekregen wat het beroep in houdt. Deze dag heeft mij nog meer bevestigd in mijn keuze.

Zelf heb ik bij diverse bedrijven en winkels gewerkt, waardoor ik gewend ben met mensen te werken en veel dingen tegelijk te doen. Ik kan goed tegen drukte, het lukt me prioriteiten te stellen en ik ben stressbestendig. Verder ben ik sociaal, geordend en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Graag licht ik in een gesprek mijn Cv toe.
Met citaat reageren