Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 oktober 2009, 16:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: OPen sollicitatie

Priscilla,

De brief is te familiar.

Je begint met de voornaam? Geachte heer Smit,

Ik is ook geen goed begin van de brief.

Van een kennis heb ik vernomen dat er bij uw bedrijf een er een vacature open staat.

Je hoeft geen namen te noemen. Denk verder aan komma's, punten en andere lees tekens. Het mag best spontaan, maar als je de lezer niet kent, zakelijk houden! Let ook op schrijfvaardigheid. Wat is de functie, weet je wat voor bedrijf het is? Wat houdt de functie in? Noem een paar goede punten van je karakter. Hou de brief kort, krachtig en overzichtelijk. Lange stukken proza worden gauw opzij gelegd!

Het stukje: 'maar op dit moment is er geen vast werk in te krijgen', dat is niet van belang voor de lezer. Maak er iets anders van zoals: Het werken in de zorg bevalt mij goed, maar ben toe aan een nieuwe uitdaging, ook als dat betekent dat ik moet swichten van functie. Zo kan ik mijzelf ontplooien en nog meer laten zien wat ik waard ben.

Zeg dat je op de site van het bedrijf hebt gekeken en dat bedrijfscultuur je aanspreekt. Zeg dat die kennis heeft laten weten dat het bedrijf een goede wrkgever is? Maak hier mooie zinnen van waarin je de bedrijfsnaam noemt.

Dit; 'Waar veel mensen zijn vaak veel wrijvingen/ conflicten, conflicten die ik niet uit de weg ga', laat je weg! Je kan er een andere zin van maken, maak er iets korts van! Let echt op je schrijftaal!

Perfectionistisch is ook niet perse positief, dus laat dat weg. Je moet de brief kort houden, al je goed/slechte punten komen terug in je eventuele gesprek.

Sluit af met; Voor een duidelijk overzicht van mijn werkervaringen en mijn kennis van verwerkingssystemen verwijs ik u naar mijn bijgevoegd cv.
Ik zou het leuk vinden als u mij uitnodigt om dit cv in een persoonlijk gesprek toe te lichten.

Zet ook de diploma's die je hebt behaald niet in de brief, dat ziet de lezer in je CV!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Als je op gesprek mag, laat weten dat je het bedrijf van voren tot achteren kent en zeker ook de functie!! Bereid je goed voor!!

Groeten Dorien

P.S. Mensen, ook ik zit werkeloos thuis, vandaar dat ik dit kan doen! Kom uit Zoetermeer, dus als jullie nog leuke vacatures in de buurt weten, hoor ik dit graag!
Met citaat reageren