Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 februari 2006, 17:42
diaantje diaantje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2006
Berichten: 4
diaantje is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief secretaresse: wie wil mij helpen?

Hoi,

Mijn naam is diana en ik ben nieuw op dit geweldige forum. Net zoals velen hier heb ik problemen met het schrijven van een goede sollicitatiebrief. Dit blijkt waarschijnlijk uit de vele afwijzingen die ik krijg.
Ik ben een jonge moeder van twee kinderen en ben momenteel werkzaam als woonbegeleider. Dit werk is niet te cobineren met mijn gezin, vanwege de vele onregelmatige uren. Daarom solliciteer ik maar op alles wat mij enigzins leuk lijkt. Vandaag zag ik een vacature als secretaress en dit lijkt mij zo'n leuke baan. Ik weet zeker dat ik het werk kan, hoewel ik niet echt ervaring op dat gebied heb. Ik heb nu een brief geschreven en hoop dat ik heel veel feedback mag krijgen zodat ik misschien wel voor een gesprek word uitgenodigd...

Alvast hartstikke bedankt!!
[font=Arial][size=2]
Geachte heer Riemens,

U zoekt een secretaress die zelfstandig kan werken, een positieve en flexibele instelling heeft en bereid is om alle voorkomende werkzaamheden op te pakken? Stop met zoeken!

Ik ben Diana, een enthousiaste vrouw van 29 jaar. Graag zou ik willen solliciteren naar de functie secretaresse die ik op 24 februari j.l. heb gelezen op www.eenbaan.nl.

Op uw site www.joyatwork.nl las ik dat u een visie heeft volgens een menselijk karakter en dit staat mij erg aan. Voor een organistatie die graag streeft naar een persoonlijke omgang wil ik graag werken.

In het verleden heb ik ervaring op administratief gebied opgedaan als vrijwilliger bij een vrijwilligersorganisatie. Allerhande werkzaamheden kwamen hier aan te pas zoals het notuleren van vergaderingen, afspraken met clienten maken, het invoeren van klantgegevens en het te woord staan van eventuele vrijwilligers. Bij het ministerie van Vrom was ik vaak werkzaam aan de balie waar ik mensen te woord stond over de zaken van de huursubsidie. Op dit moment ben ik werkzaam als woonbegeleider voor kinderen met een verstandelijk handicapt. Dit werk had ik voorheen nog nooit gedaan en had hiervoor ook geen opleiding gevolgd. Toch heb ik dit werk mij heel snel eigen gemaakt, waarmee ik u wil vertellen dat ik werkzaamheden snel oppak, zeer leergierig ben en altijd enthousiast ben.

Hoewel ik niet aan de opleidingseisen voldoe ben ik ervan overtuigd dat ik iets voor u kan betekenen. Ik hoop dat u dit ook vind en mij voor een persoonlijk gesprek wil uitnodigen.



[/size][/font]
Met citaat reageren