Los bericht bekijken
  #3  
Oud 19 juli 2016, 23:12
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Er is geen gouden tip. Nouja, er is er wel een, maar die gaat hij niet leuk vinden. Hij heeft doorzettingsvermogen nodig. Ik begrijp eigenlijk niet hoe je na een paar maanden al kan zeggen dat iets eigenlijk niet echt iets voor je is. Persoonlijk heb ik daar minimaal een jaar voor nodig. En met alleen intelligentie voltooi je geen HBO opleiding.

Volgens mij heeft hij gewoon een wake-up call nodig. Ik heb 5 jaar geknokt op een falende arbeidsarbeidsmarkt voordat ik een echt leuke carričre-type baan vond voor hogeropgeleiden. Dat was niet echt leuk, maar in plaats van te denken dat het niets voor me is ben ik heel veel gaan netwerken, zocht ik hulp op momenten dat ik dat nodig had, deed ik vrijwilligerswerk om in ontwikkeling te blijven en uitdaging te blijven vinden en deed ik nog een opleiding bij NCOI.

Overigens, een connectie van mij zat met hetzelfde probleem en begon met deze opleiding: http://www.lis-mbo.nl/ . Hij was wel de oudste, maar deed het met plezier en begon daarna alsnog aan zijn HBO opleiding werktuigbouwkunde die hij deze zomer op zijn 30e met succes heeft afgerond.
Met citaat reageren