Discussie: Open sollicitatie
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 17 november 2020, 16:09
onderhandelexpert onderhandelexpert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2020
Berichten: 18
onderhandelexpert is on a distinguished road
Standaard

Judith,

Op zich een prima opzet. Wat ik mij echter afvraag: wat wil je met jouw bericht bereiken? Ik begrijp dat ze geen vrije vacatures hebben. In dat geval zou ik eerst proberen alleen in contact te komen. Zodra je direct contact hebt met de juiste persoon zou ik pas meer achtergrond over jezelf geven.

Uitdaging is namelijk dat ze op basis van dit bericht al het besluit nemen je niet te contacteren. In mijn ogen zou beter zijn om uit te leggen waar je voor staat (niet wat je doet. bijvoorbeeld: mijn grote interesse gaat uit naar... gevolg door een koppeling naar het bedrijf.. Na uw website te hebben gelezen krijg ik het gevoeld dat mijn interesses in grote mate overloop vertonen met uw bedrijfsactiviteiten.

Gevolgd door iets van... Op uw website heb ik geen vacatures kunnen vinden. Desondanks zou ik graag eens met xx in contact willen komen om te kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen. Ik hoor graag of hier mogelijkheden voor zijn.

Voordeel van bovenstaande methodiek is:
- ze hebben geen gronden om het contact te weigeren (bijv. op basis van je cv)
- contact leggen met iemand die interesse heeft/gepassioneerd in bepaalde werkzaamheden is altijd verstandig.

Maar zoals met alles.. er zijn meer wegen naar Rome. Ik ben benieuwd hoe wat eruit gaat. komen. Succes.

fijne dag.
__________________
Met vriendelijke groet,

Maarten



Hulp bij jouw salaris onderhandeling of arbeidsvoorwaardengesprek.
Met citaat reageren