Los bericht bekijken
  #2  
Oud 25 september 2009, 22:47
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Kan iemand een blik op mijn CV en open sollicitatie werpen...

1: Heb je een adres in NL? Zet dan die plaats in de brief.
2: In je brief zet je niet je eigen adres. Alleen dat van de ontvanger. Je gegevens staan als het goed is ook in je CV.
3: Zet alleen je NL NAW gegevens in je CV.
4: Kies voor een korter sjabloon CV. Het kan best op 1 A4.
5: Zet je MBO niveau (1,2,3 of 4) er bij.
6: Benadruk IT aspecten in je werk.
7: Laat hobby's weg (niet relevant).
8: Vat je 3 banen voor receptionist samen want dit is echt niet interessant voor de IT.
9: Geef het niveau van je VMBO aan.
10: Neem alleen je NL NAW mee.
11: Haal de datum van je rijbewijs weg.

Tip: solliciteer bij PeakIT enzovoorts of bij MKB bedrijfjes om snel werkervaring op te doen.
Tip: raak niet ontmoedigd. In deze recessie zijn mensen zonder ervaring, jonge mensen en laagopgeleiden zwaar de klos. Jij valt in alle 3 categorieen.

Succes!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1982 Bekijk bericht
Hallo tijgers,

Zoals ik vermeld heb in mijn vorige 2 topics, ben ik druk bezig om binnen te geraken in de ICT. Nu heb ik een open sollictatie brief en een cv gemaakt en ik vroeg me af of mensen er een kritische blik op willen werpen voor mij.

Ik heb de afgelopen tijd veel gekeken naar websites als carričre tijgers e.d. om tips, do`s en don`ts te leren. Helaas ben ik nog niet zeer bedreven hierin maar ik wil een zo goed mogelijke start maken als ik terug van Spanje naar Nederland kom en een baan is een eerste prioriteit!

Gelukkig heb ik nog een maand de tijd, zodoende dat ik nu druk bezig ben, wil net als de meeste hier niet afhankelijk zijn van een ww uitkering.

Alle tips, do's en don'ts zijn van harte welkom!

Bij voorbaat dank,
Martijn

-------------------------------------------------
Open Sollicitatie
-------------------------------------------------

[Naam]
[Adres]
[Postcode / plaats]
[Land, Spanje]
[Spaans tel.]
[Nederlands tel.]
[Mijn email adres]

[Bedrijfsnaam]
[Adres]
[Postcode / Plaats]

Santa Ponça, 24 september ’09

Betreft open sollicitatie ICT medewerker.

Geachte heer [naam],

Graag zou ik mijzelf willen voorstellen als zelfstandige, enthousiaste jonge man die weet wat hij wil.
Sinds mijn jeugd heb ik al grote affiniteit met ICT en daarom wil ik solliciteren voor een functie binnen uw bedrijf gericht op de ICT.

Ik ben sinds enige tijd bezig met de zelfstudies CompTia A+ en Network+ waarvoor ik op kort termijn mijn examen afleg, hierna wil ik verder met het MCSA / MCSE traject van Microsoft. Tevens wil ik graag beginnen aan een Deeltijd studie HBO Informatica.

In mijn huidige functie als allround hotel receptionist in Spanje, heb ik te maken met diverse culturen en nationaliteiten. Ik heb een klantvriendelijke instelling en assisteer waar nodig. Tevens ben ik als receptionist het eerste aanspreek punt van het hotel en breng ik inkomende gesprekken of afspraken in contact met de juiste afdelingen. Daarnaast verricht ik diverse administratieve werkzaamheden.
Karaktereigenschappen van mij zijn punctualiteit, nauwkeurigheid, leergierig. Ik kan zowel zelfstandig als in teamverband goed kunnen functioneren en heb geen 9-5 mentaliteit.

Ik ben ervan overtuigd dat ik een goede aanvulling kan zijn voor uw bedrijf. Momenteel ben ik nog tot 23 oktober a.s. werkzaam in Spanje en reis vervolgens naar Nederland waar ik per direct beschikbaar ben.

Graag zou ik door u uitgenodigd willen worden voor een kennismakingsgesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

Martijn

-------------------------------------------------
CV
-------------------------------------------------
(Zie bijlage)
Met citaat reageren