Los bericht bekijken
  #1  
Oud 12 november 2006, 13:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Top-10 droombanen

Ik heb na een aantal jaren van onwetendheid eindelijk een redelijk beeld van wat ik wil qua opleiding en werk. Ik ben bijna 21 jaar en zit nu in mijn 2e jaar van de HBO opleiding SPH (sociaal pedagogische hulpverlening).
Nou hebben we hier ook vakken als (jeugd)recht en deze spraken mij enorm aan. Ik ben me wat meer gaan verdiepen in de universitaire opleiding rechten (ik ben begonnen op gym. niveau, later vwo, maar door lui-heid enkel havo gehaald, dus voor het niveau ben ik niet bang, dit moet lukken).
Nu weet ik zeker dat ik later geen hulpverlener wil worden, dit trekt me totaal niet, maar ik ben wel van mening dat de opleiding die ik nu volg erg goed voor me is. Ik leer ontzettend naar mezelf te kijken en moet veel stages lopen waardoor ik ook praktijkervaring opdoe. Ik ben enorm gemotiveerd, propedeuse in één jaar gehaald, dus in principe kan ik de opleiding over 2,5 jaar ongeveer afgrond hebben.
Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die rechten doen/hebben gedaan. En mij hier meer informatie over kunnen geven, wat de handigste wegen zijn om te nemen. Ik ben met name geinteresseerd in het deel van het recht dat betrekking heeft op mensen (dus sluit mijn huidige opleiding nog enigszins aan). Uit eigen onderzoek kwam ik dus bij bachelor en master van Nederlands Recht uit (het meest algemene).

Zijn er ook mogelijkheden om nu al extra vakken op te nemen, zodat ik tijdens mijn studie rechten het sneller kan doen?

Alvast bedankt,
Groetjes kim
Met citaat reageren