Los bericht bekijken
  #8  
Oud 25 februari 2011, 21:42
Tamtam Tamtam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2011
Berichten: 5
Tamtam is on a distinguished road
Standaard

Fijn, dat je zo met mij meedenkt. Ik heb dit wel nodig. Ik zal eens op de site van dit opleidingsinstituut kijken. Zijn de locaties waar dan de klassikale lessen worden gegeven qua afstand wel te doen vanaf Winterswijk?

Ik heb al een brochure van de HAN over drie van hun HBO opleidingen, waaronder MWD, ontvangen. Er zat wel een addertje onder het gras: als je een deeltijdstudie MWD gaat volgen, werk je het eerste jaar 8 uur in dat werkveld. Ook moet je huidige werk een beetje aansluiten op wat je nu doet. Ik werk momenteel wel in de zorg, veel met bejaarde mensen. Maar ik verricht daar veelal lichamelijke verzorging, wat huishoudelijke verzorging en wat begeleiding, zodat ze zelfstandig kunnen blijven wonen. Ik hoop dat ik binnen de stichting, waar ik werk, de opdrachten kan doen die ik krijg van school. Mocht de school deze plek niet goedkeuren, dan moet ik wat anders zoeken. Ik hoop het niet natuurlijk.
Zoals je las, ga ik 9 april naar de open dag in Arnhem. Dus daar maar informeren omtrent m'n werk en de verplichte stage.
Ik zit erg te dubben tussen Toegepaste psychologie en Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Mijn voorkeur gaat al wel ietwat meer uit naar het laatstgenoemde. Daarin is de kans op werk wat groter, helemaal waar ik woon. De opleiding bestaat al langer. In de praktijk zijn ze op de arbeidsmarkt nog niet zo heel bekend met HBO psychologen. Ze vragen dan ook meteen academisch niveau, vandaar. Ik ben niet van plan om naar het WO te gaan, dus grote kans dat ik maar MWD ga doen. Ik heb wat moeite met wiskunde.
Nu maar hopen dat dit Richter, wat jij noemde deze opleiding aanbiedt en de klassikale lessen redelijk in de buurt worden gegeven (straal van +/- 70 km).
Ik hoop dat het niet duurder is dan de HAN.

Ik weet het. Het is een heel verhaal. Maar destijds bij een gebrek aan beter ben ik in de zorg beland. Ik heb wel ondervonden dat de zorg en met name de geestelijke gezondheidszorg echt mijn ding is. Ik hoop niet dat de school roet in het eten gooit en mijn werkplek niet goedkeurt.
Met citaat reageren