Los bericht bekijken
  #5  
Oud 13 februari 2012, 11:33
Maurientje Maurientje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 10
Maurientje is on a distinguished road
Standaard

Hallo allemaal,

Ik heb mij even ingelezen over het schrijven van een sollicitatiebrief. Dit valt niet mee. Mijn vraag is of erin mijn brief is te lezen: waarom ik deze opleiding wil doen en wat mijn kwaliteiten zijn. Als iemand nog een goede tip heeft zijn die welkom. Alvast bedankt!!




Betreft: sollicitatie opleiding tot MBO-Verzorgende.

Geachte mevrouw …….,

Deze gemotiveerde meid is geďnteresseerd in de opleiding MBO-Verzorgende.
In deze brief zal ik beschrijven, waarom ik ben geďnteresseerd.

Mijn gedachtes gingen steeds meer om iets in de zorg te gaan doen. Tijdens de mantelzorg voor mijn zieke nicht en oude buurvrouw. Ik haalde voldoende en energie door het helpen van deze mensen. Het is fijn om voor iemand iets te kunnen beteken, zodat ze een aangenaam dag of leven kunnen hebben.

De werkervaring die ik in de afgelopen jaar heb gedaan, heb ik een aantal kwaliteiten ontwikkeld. Deze kwaliteit is het zelfstandig werken. Vorige jaar heb ik een hele nieuwe bso(buitenschoolse opvang) groep opgestart. De weekrooster en observatieverslagen waren voor mij rekening. Het organiseren van dagelijkse activiteiten, zoals het voorbereiden van de geplande activiteiten in de vakantie. Zorgvuldigheid is ook een van mijn kwaliteiten. Dit betekend dat ik de dingen nauwkeurig afwerk. Ik ben flexibel en heb een inlevingsvermogen. Het werken in een team zie ik enkel als voordeel. Je kunt op elkaar terug vallen en van elkaar leren.

Aan mij zult u een waardevolle kracht hebben. Graag wil ik mijn sollicitatie mondeling toelichten.

Met vriendelijke groet,
…………..
Met citaat reageren