Los bericht bekijken
  #16  
Oud 14 november 2011, 12:35
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Wanneer je zelf academicus bent, vraag ik me af waar je dan academicus in bent. Als je natuurkunde hebt gestudeerd en je gaat daarna naar de academie voor counselling, tja, kan me voorstellen dat dit pittig is. Overigens staat de helft van die websites vol met gruwelijke fouten in de tekst. Heb ooit een proeftekst gezien, was best wel lachen. Daarin werd gesteld dat een psychotherapeut een HBO opleiding was. De vrijheid bij die opleidingen zorgt ervoor dat er niet aan het aantal uren wordt voldaan dat recht geeft op een HBO diploma. Als afgestudeerde in de sociale wetenschappen vind ik deze gang van zaken een ZEER kwalijke gang van zaken. Zoals je zelf al zei: grote niveauverschillen onder studenten. Sorry, maar je hebt toch echt iets van intelligentie nodig wil je een goede hulpverlener zijn. Dit verdoezeld de professionele praktijk wanneer iedereen zich therapeut mag noemen en een eigen bedrijf mag beginnen. De docenten zijn vaak niet professioneel (vaak zelf afgestudeerde van de eigen academie). Kennis heb je nodig om een goede hulpverlener te worden.

"Intelligentie is nog nooit een garantie geweest dat je een betere counsellor zult zijn"

Prima, maar ik werk met kinderenen jeugdigen (dit geldt ook voor volwassenen) wanneer je mensen behandeld in een therapeutische setting dan zijn deze mensen kwetsbaar en ben jij degene die verantwoordelijk is. Ik vind dan ook dat dit moet worden gedaan onder leiding van mensen die deze kennis in huis hebben. Hoe wil je zonder die kennis een inschatting maken van de ernst van de problematiek? Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik denk dat mijn mening zeer goed naar voren komt.

Groetjes
Met citaat reageren