Los bericht bekijken
  #3  
Oud 7 maart 2009, 21:37
Youngb Youngb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 11
Youngb is on a distinguished road
Standaard Re: LOI/NTI in plaats van 'echte' studie

Hoi Pascal,

Ik ben toch echt een andere mening. Ik heb zelf twee maal een HiBO opleiding bij een echte school gevolgd. 1 keer na mijn MBO en 1 keer in deeltijd naast mijn werk. Ook ik ben erachter gekomen dat ik veel liever thuis in mijn eigen omgeving studeer. Het volgen van een LOI opleiding lijkt mij een echt groot voordeel. Naast argumenten die jij zelf al opnoemde, een LOI opleiding is gewoon veel effectiever en efficienter.
Bovendien kan je gewoon ernaast blijven werken. Studiekosten zijn aftrekbaar van de belasting en je bouwt geen studieschuld op bij de IBG.
Je hoeft geen vakantie te nemen als het de docenten of school uitkomt.

Bij de deeltijd HEAO BE opleiding bij een echte school, zat ik de helft van de tijd voor jan joker bij de les, omdat de docent het zo beroerd uitlegt. Ik had het gevoel dat ik aanwezig was voor zijn salaris.

Ga lekker op vakantie wanneer het jou uitkomt. Het argument van tijdens werk moet je ook samenwerken vind ik een beetje flauwekul. Ook op werk ga ik even apart zitten als ik iets belangrijks moet voorbereiden.
Op school leerde ik niet echt om samen te werken. Baalde wel altijd van de meelifters van mensen die niets deden en in mijn groepje zaten en daardoor toevallig ook hoog cijfer scoorde.

Kortom, je heb er goed over nagedacht en daarom ga lekker LOI volgen !
Ik ga zelf nl ook nog een hbo LOI opleidng volgen.
Met citaat reageren