Los bericht bekijken
  #3  
Oud 15 maart 2010, 10:00
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe om te gaan met no-win management?

Hoi Rick,

Ik zit niet helemaal in dezelfde situatie, maar herken wel heel veel.

In verband met herkenbaarheid kan ik niet te veel zeggen helaas. Wat ik wel kan zeggen is, dat je dit niet gaat winnen.

Ook als je door de reorganisatie kan blijven, zullen ze je niet accepteren. Als de manager van zo’n afdeling niet ingrijpt, zal de cultuur niet wijzigen.

Op brigittevantuijl.nl staat een interessant artikel met tips om het werk NU leuker te maken. Probeer zoveel mogelijk taken te doen die je energie geven, ook buiten je werk om. Dat valt niet mee, omdat problemen op je werk je echt beďnvloeden. Zelf zit ik in een situatie waarbij ik merk dat het me geestelijk echt beinvloedt. Eigenlijk mijn hele gezondheid. Ik probeer ook positief te blijven, er het beste van te maken.

Zou je eventueel intern kunnen solliciteren? Zeker omdat je manager ook tot de oudgedienden hoort, lijkt het me niet waarschijnlijk dat dit gaat verbeteren. Je kunt een gesprek aanvragen over de hele gang van zaken, maar dan ben jij degene die lastig is, niet positief enz. Dat heeft geen zin. Als ik jou was, zou ik om me heen gaan kijken. Ik denk dat het idee dat je bezig bent om weg te komen je al meer energie geeft om door te gaan.

Eventueel kun je me privé nog een bericht sturen, omdat ik wegens herkenbaarheid niet alles hier vermeld.
Met citaat reageren