Los bericht bekijken
  #2  
Oud 13 juli 2011, 15:46
madje88 madje88 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 16
madje88 is on a distinguished road
Standaard

Beste,

ik zal je proberen zinvolle feedback te geven. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

* Je vermeldt niet naar aanleiding waarvan je solliciteert. (bijvoorbeeld een advertentie of een open sollicitatie). Vermeldt dit in je eerste alinea, bijvoorbeeld: Geachte mevrouw, meneer,
Naar aanleiding van uw advertentie in (krant) van (datum) stel ik mij graag kandidaat voor de functie verkoper reizen.

* Ik zou kiezen voor: ..het eerste jaar bij uw bedrijf te mogen werken. Voltooien klinkt hier niet helemaal gepast.

* Begin niet direct over jezelf. Je somt nu op wie je bent, hoe oud, waar je vandaan komt etc. Vertel eerst wat je aansprak in de functie en waarom jij er geknipt voor bent, op een niet-arrogante manier. Je leeftijd en je naam kan het bedrijk zo vinden in je CV, die je uiteraard hebt bijgevoegd.

* Je begint de tweede alinea over een BBL-leerling. Je hebt nog niet vermeld dat jij dit bent. Daarna leg je de procedure uit; ik denk dat óf het bedrijf weet wat een BBL-leerling is (dan werken ze hier al mee en is dit oninteressante informatie), óf het bedrijf heeft nog geen idee. Dan moet je ook uitleggen wat BBL precies inhoudt, in het kort.

* De derde alinea (Het lijkt mij erg....) is heel helder en naar mijn mening sterk. Je vertelt duidelijk wat jij wilt en verwacht. Let op: 'waar een doorgroeimogelijkheid is' is niet echt een goedlopende zin. Ik zou het veranderen in '

* Vierde alinea: let op! Je schrijft 'organisTatie' (2x!)... verbeter even
Ook: ZwiterSland
Verander de volgorde van je eerste zin; je begint geen alinea met 'ik'. Preferabel sowieso geen zinnen beginnen met 'ik', maar sowieso een nieuwe alinea niet...
emails: e-mails
telefoons: telefoontjes

* ...wat mijn opleiding in houdt: inhoudt

* Je motivatie en je gedrevenheid komt goed naar voren. De redenen om te willen veranderen van werkgever lijken mij helder en eerlijk. Volgens mij roept het geen twijfel op of jij hier wel wilt werken.


zo, ik hoop dat je wat hebt aan al mijn commentaar
Succes!!

Mvg,
Mandy.
Met citaat reageren