Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 december 2011, 18:46
Gijs Gijs is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2011
Berichten: 2
Gijs is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief accountmanager verfgroothandel

Er zijn hier een heleboel experts dus ik vraag om raad.

Wat vinden jullie van mijn veranderde sollicitatie brief.

Moet ik er nog iets aan veranderen.
--------------------------------------------------------------------------

Betreft: Sollicitatie account manager verfgroothandel.
Datum: 07-11-2011

Geachte xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Het anders zijn dan andere is een “hot point” om een plek te veroveren in de xxxxxx branche B2B. Persoonlijke en bedrijfstechnische sterke inzet, durf, marketing technische een goede positie bepalen, en de juiste personen zijn de vele ‘’ p’’ die men moet bezitten om een bedrijf als die van ,, xxxxxxxx ” te doen slagen op nationaal maar ook internationaal niveau.

Naar vele jaren in de bouw branche te hebben gewerkt als gediplomeerd schilder ben ik vertegenwoordiger geworden. De rede dat ik uit de bouw wilde is, dat ik wat anders wilde dan elke dag een dienst te verzetten. Om het vak van vertegenwoordiger/sales manager goed te kunnen uitoefenen ben ik hierbij ook bij de base´s begonnen. Vanuit de winkel heb ik alle facetten kunnen doorlopen om een goede vertegenwoordiger te zijn. Doel bewust heb ik in verschillende branche, s mogen werken. Hierbij was B2B mijn werkgebied waar ik heb kunnen genieten van verschillende inkoop managers en hun verschillende inkoop gedrag. Wat ook leerzaam was. In de avond uren heb ik de nodige kennis opgedaan met een cursus praktijk marketing, pr/voorlichting en communicatie. Dit in combinatie met de ervaring nu, ben op het punt terechtgekomen om een vaste werkgever te vinden in mijn dagelijkse werk.

Persoonlijk contact, het overbrengen van verkoop, en de kracht van het netwerken is bij de vacature xxxxxx xxxxxxx echt van toepassing. Kwaliteit is een keuze. Een keuze die je moet gebruiken om klanten meer te overtuigen van de kwaliteit van xxxxxxxx. Zo kan de xxxxxxxxxxxxx ook de verkoop zien bij de klant. En hier volop inspelen en daarbij is pro actief werken mijn bloed. Hoe hoog de kwaliteit van xxxxxxx mag zijn, het is mensenwerk. En mensen maken het verschil in de verkoop.

Mijn praktijk en commerciële ervaring kan ik dit uitermate goed combineren bij uw firma. De kant van de werkgever en de werknemer kan ik juist verwoorden en de nodige kennis overdragen, hierbij gelijk het belang van mijn werkgever met de nodige resultaat en omzet altijd als doel. Daarbij sta ik altijd open om kennis van xxxxxxx tot mij te nemen. Ik zie graag de nodige opleidingen te gemoed

De functie van account xxxxxxxxxxxxxxxxxx bij uw firma is mij op het lijf geschreven omdat alle facetten van wat ik ben, doe en gedaan heb hier in uiting komen. Ik spreek de taal van de ondernemer, werknemer en eind gebruiker. Koude acquisitie is mijn ding waar ik goed in ben. Door de jaren heen is dat wel een positief punt geworden in mijn werk. Klanten als Inter Toys, Inter chicken zijn hieruit een voorbeeld. Daaruit lopend is het langer termijn politiek om een klant te binden net zo belangrijk. Het gaat er om bij de verkoop de juiste toon
,, emotie “ te krijgen die het “wij gevoel” bij de klant naar boven brengt. Dan heb je een partner voor langer termijn. En een stabiele omzet. Werkzaam zijn bij xxxxxxxx is voor mij een lot uit de lotterij waar mijn inzet, vakbeleving, de wil de sleutel is om het te doen slagen

U leest, alle facetten om een goede bijdrage te leveren mag ik u aanbieden, en ik ben er van overtuigd dat ik een aanvulling ben voor uw organisatie.

Met vriendelijke groet,

------------------------------------------------------------


Nou zeg het maar, is het wat.
Met citaat reageren