Los bericht bekijken
  #3  
Oud 5 oktober 2007, 01:04
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Eerste cv voor werkzoekende te Londen! heel graag feedback aub

Hallo Yannick,

Hieronder nog enkele puntjes die je eventueel kan veranderen:

- Als je de eerste keer "primary address" gebruikt, zou ik de tweede keer "secondary address" gebruiken i.p.v. "second address", kwestie van wat consequent te blijven in je manier van formuleren.

- Oostende is in het Engels Ostend

- Wat bedoel je met het woordje "builder" in de zin "I see moving to a metropolitan city as London as life experience builder"? Als je met deze zin bedoelt dat je het als een unieke ervaring ziet om naar Londen te verhuizen, dan zou ik de zin bijvoorbeeld als volgt formuleren: "I think moving to a metropolitan city as London is a unique experience."

- Je gebruikt meestal bijvoeglijke naamwoorden om je kwaliteiten op te sommen; daarom zou ik in plaats van "integrity" opteren voor "honest" of iets dergelijks, omdat dat ene zelfstandige naamwoord wat misstaat in het rijtje. Wat bedoel je trouwens met "organizing"?

- Waarom schrijf je bij het derde bolletje onder work experience species’ met een weglatingsteken? Als je gewoon een meervoud wilt gebruiken dan is het species zonder meer; de vorm die jij gebruikt zou de bezittelijke vorm zijn, maar dat zie ik in deze zin niet zo goed zitten... Tenzij ik het fout begrijp natuurlijk, ben geen expert op het gebied van biotechnologie en dergelijke

- a year long group project --> year-long (streepje tussen)

- "As (a) secretary (komma) managing correspondence was my responsibility"

- "determine the percentage (...) and to compare it"
--> beter: to determine + to compare, ofwel determine + compare (dus ofwel allebei met "to", ofwel allebei zonder)

- secundary school --> secondary school (opgelet: 2 keer bij opleiding)

- Verder zou ik eerst je opleiding vermelden, en daarna je werkervaring. Meestal wordt aangeraden om een cv niet langer te maken dan 2 bladzijden, dus misschien kan je eens kijken of je nergens wat kan schrappen? Langs de andere kant komt dit natuurlijk ook doordat je al je vakken opsomt, wat inderdaad wel handig kan zijn aangezien de opleiding in Engeland waarschijnlijk niet bekend is, dus misschien stoort die langere cv in jouw geval minder

Hopelijk heb je er wat aan. Heel veel succes bij het vinden van een leuke baan!

Groetjes,
Lieselot
Met citaat reageren