Los bericht bekijken
  #4  
Oud 18 november 2008, 09:45
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: opleiding volgen voor mbo verpleegkunde

Dag Diana,

de meeste mensen die op "late"leeftijd gaan studeren maken een hele bewuste keus en gaan datgene doen wat ze echt graag willen. Uit jouw berichten maak ik op dat dit voor jou ook geldt. Motivatie is heel erg belangrijk. Waar een wil is, is een weg!
Studeren en werken wordt vaak wel als zwaar ervaren, zeker als je een aantal jaren niet gestudeerd hebt en het nu moet combineren met de zorg voor een gezin. Wanneer je een keer in het ritme zit, gaat het eigenlijk steeds gemakkelijker. Juist de combinatie werk en studie helpt hier heel erg bij. Doordat je meteen in de praktijk ziet wat je in het boek gelezen hebt, blijft het veel makkelijker "hangen".
Ga er gewoon voor, geef niet op als je een paar afwijzingen krijgt voor stageplaatsen. Er is veel vraag naar gemotiveerde mensen in de zorg. Ik ben er van overtuigd dat het moet lukken.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren