Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 april 2011, 22:41
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard Werkgever met slechte reputatie op CV

Ik probeer nu toch al een hele poos om aan een nieuwe baan te geraken, omdat mijn hudige werkgever mij geen enkel perspectief op financieel of inhoudelijk kan of wil geven. Probleem is echter dat ik nu sinds enkele jaren ben tewerkgesteld in de overheidssector en daar hebben de werknemers een slechte reputatie: we zijn lui, onbeschoft, nemen nooit iniatief, houden aan regels vast, zijn vastgeroest, enz.

Wat moet ik doen? Op de tientallen sollicitatiebrieven die ik het afgelopen half jaar heb verstuurd, kreeg ik welgeteld... geen enkel antwoord! Ik heb ondertussen zowat alle boeken met sollicitatietips verslonden, heb mijn sollicitatiebrief en cv laten proeflezen door diverse mensen en bereid me telkens enorm voor in de hoop dat ik door hun wordt opgebeld en dan toch een degelijke interesse kan laten blijken. Een heel verschil met toen ik pas afgestudeerd was en extreem positieve stageverslagen kon voorleggen.

Iemand enig idee hoe je een kandidaat-werkgever kan overtuigen om je toch eens op gesprek te laten komen?
Met citaat reageren