Discussie: wispelturig cv...
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 juli 2007, 17:14
muis muis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juli 2007
Berichten: 1
muis is on a distinguished road
Standaard wispelturig cv...

Hallo allen,
Ondanks dat bijna niemand zijn of haar hele carriere op dezelfde plaats blijft zitten in dezelfde branche, krijg ik het gevoel per defenitie onbetrouwbaar gevonden te worden voor wat betreft mijn ambitie of motivatie. Een globaal overzicht van mijn levensloop:
- na de mavo te hebben afgerond, een MTS opleiding afgerond richting grafisch.
- lerarenopleiding tekenen, geen diploma.
- bijna 2 jaar als leraar gewerkt. Overspannen geraakt en in WAO terecht gekomen.
De reden voor het niet afmaken van de opleiding alsook het uitvallen in het onderwijs is gerelateerd aan persoonlijke omstandigheden gecombineerd met de zwaarte van het beroep. Ik had het plan om de opleiding af te maken terwijl ik daarnaast ook werkte, dit lukte niet. Nadat ik ziek werd, kon ik mij daar helemaal niet meer toe zetten om de opleiding af te maken. (bijna afgerond weliswaar).

Na een jaar thuis zitten en praktisch niet de deur uitkomen aangevangen met vrijwilligerswerk op een AZC. Hartstikke leuk, 4 jaar gedaan, maar voor een professionele loopbaan geen toekomstperspectief i.v.m. vermindering vacatures in deze branche.

Reintegratiebedrijf ingeschakeld; om kort te zijn: die doen niets behalve flutterige sollicitatietrainingen verzorgen waar ik niet om gevraagd heb. Waar ik wel om vroeg, nl. uitvinden en ondersteuning t.a.v. het vinden van een baan waar ik wel op mijn plek zou zijn konden zij mij niet bieden. Wellicht ben ik te vaag geweest en wat ik wil, maar dat was nou ook net een probleem.

Vervolgens heb ik via uitzendbureau's gewerkt op verschillende klantenservices, waar ik nu nog zit (3/4 jaar bij hetzelfde bedrijf nu). Ik heb gedaan alsof ik hartstikke gemotiveerd ben, maar dat ben ik niet. Ik doe mijn werk zo goed als ik kan, maar daar houdt het mee op. Het is ook geen zwaar werk, dus kan het makkelijk volhouden.

Nu heb ik andere uitzendbureau's ingeschakeld betreffende een baan in de sector welzijn. Groepsbegeleiding, individuele begeleiding; zaken die ik leuk vind om te doen (ook gedaan binnen het vrijwilligerswerk) waar ik denk ook goed in te zijn. Maar ik heb mijn opleiding er niet naar (al wordt er wel gekeken in functies van (ambulant) begeleider. Ik wil best omscholen maar dan wil ik wel weten waarvoor en ga niet meer investeren in een 'misschien'...
Ik ben niet gezegend met een vlekkeloos CV. Inmiddels ben ik 34 jaar oud en nog steeds nergens weten te settelen, terwijl ik dat heel graag wil. Een perfecte baan hoeft niet, maar wel een plek waar ik mijn draai kan vinden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Vragen aan een zorginstelling om een dagje mee te lopen als woonbegeleider/activiteitenbegeleider/.... ? en dan?

Als iemand pratische tips heeft hoor ik het graag.
Met citaat reageren