Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 maart 2020, 13:17
ghostroy1 ghostroy1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2020
Berichten: 1
ghostroy1 is on a distinguished road
Standaard Hoe ga je om met deze situatie?

Hallo

Ik ben nu inmiddels een jaar bezig met een leerwerkopleiding in de instrumentatietechniek, 5 dagen werk en avondschool.
Laatst vroeg mijn leidinggevende mij tijdens een voortgangsgesprek om erover na te denken of dit wel echt is wat ik wil.
Hij gaf aan dat hij een gevoel heeft dat ik niet gelukkig zal worden op de plek waar ik nu zit.
Voor context: persoonlijk ben ik heel gedreven en ik heb wel eens de neiging om te diep in te duiken op theorie die ik interessant vind.
Wanneer er geen werk is, vraag ik altijd aan collegae of ik ze ergens mee kan helpen; als ze niks hebben dan ga ik wat leren of werken in excel om bepaalde
werkzaamheden makkelijker te maken voor mezelf.
Veel collegae vinden dit nutteloos, aangezien zij het prima vinden op de manier hoe het nu gaat.

Ik merk nu ook steeds vaker dat collegae om mij heen vaak niet open staan voor een ander inzicht, een andere manier om hetzelfde te bereiken maar dan efficiënter.
Als een technicus zijnde ben ik niet de handigste met gereedschap etc, maar ik merk dat de theorie mij boeit en ik zoek heel graag dingen uit.
Daarom zou ik eigenlijk heel graag richting de engineering kant opgaan, maar daarvoor heb ik mijn huidige opleiding nodig als opstapje..
Ik ben pas eind volgend jaar klaar met deze opleiding, maar ik ben bang dat mensen in de gaten gaan hebben dat ik meer wil; ik heb namelijk al vaker taken gekregen vanuit de engineers
om dingen uit te zoeken en ben op dit moment de enige op onze afdeling die veel verstand heeft van de programma's waar we mee werken.
(Alleen lijkt het voor mede-monteurs natuurlijk alsof ik de helft van de tijd gewoon achter de computer zit..)

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben? Ik maak me een beetje zorgen om het commentaar wat ik van collegae van andere afdelingen krijg. (Verschillende fabrieken)
Ze maken er veel 'grapjes' over dat ik veel binnen zit en weinig buiten doe. Ik ga toch best vaak naar buiten, alleen zien anderen dit nooit omdat ze zelf ook weg zijn.
Maar zodra ze terug binnenkomen, zien ze alleen dat.
Met citaat reageren