Los bericht bekijken
  #6  
Oud 9 maart 2007, 10:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Kantonnier

Zelf zou ik binnen een alinea niet na iedere zin/punt op nieuwe regel beginnen. Het afbreken aan tekstverwerker overlaten. Bovendien doe je het niet consequent. En nog een paar dingen iets anders formuleren. Zodat het er ongeveer zo uit komt te zien:



Geachte heer, mevrouw,

Van uw medewerker xxxx vernam ik dat er binnen uw bedrijf een vacature openstaat voor de functie van Kantonnier – tractorchauffeur / machinist. Deze vacature spreekt mij erg aan. Dit lijkt mij een functie die mij op het lijf geschreven is. Daarom wil ik bijzonder graag op deze vacature solliciteren.

Mijn naam is xxxxx. Momenteel ben ik werkzaam als machinist op een xxxxx graafmachine bij firma xxxx in xxxxx. Tevens heb ik ervaring met diverse andere grondverzetmachines, zoals shovel, tractor en spoorkraan. Ik ben dus een ervaren machinist. Het is voor mij niet alleen maar mijn werk, maar ook een hobby

De functie van Kantonnier – tractorchauffeur / machinist binnen de sector Waterbeheer spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste omdat deze functie zeer goed aansluit bij mijn opleidingen en mijn werkervaring. Daarnaast werk ik graag buiten, in de natuur. De zelfstandigheid maar tevens de verantwoordelijkheid die deze functie met zich meebrengen, zie ik als een uitdaging die ik zonder problemen denk aan te kunnen gaan. In mijn huidige functie heb ik eveneens een hoge mate van zelfstandigheid. Bovendien hoorde ik van uw medewerker xxx enthousiaste verhalen over de werkomstandigheden en over de sfeer binnen uw bedrijf.

Het lijkt mij een leuke uitdaging om mij in een nieuwe werkomgeving te bewijzen. Ik ben enthousiast, nauwkeurig en pak graag flink aan. Natuurlijk ben ik ook bereid piketdiensten te draaien.

Ik hoop dat deze brief en bijgevoegd CV u voldoende aanleiding geven om mij uit te nodigen voor een gesprek.

Met vriendelijke groeten,
xxxxx

(als je binnen huidige baan ook soortgelijke verantwoordelijkheid hebt, zou ik dat ook toevoegen, dus ".. een hoge mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.")
Met citaat reageren