Los bericht bekijken
  #2  
Oud 23 november 2009, 20:35
MJM
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hulp gevraagd Sollicitatie esprit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SusyQ Bekijk bericht
Bent u op zoek naar: modebewust, klantvriendelijk, teamplayer, enthousiast, doel gericht, sportief aangelegd?
Dit komt over als een opsomming, probeer het te relateren aan het bedrijf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SusyQ Bekijk bericht
Mijn naam is ............ Ik ben 25 jaar en moeder van 2 kinderen en woonachtig in ...........
Dit staat ook in je cv.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SusyQ Bekijk bericht
Werken in een kledingwinkel spreekt mij aan omdat het mij leuk lijkt om kleding te verkopen.
Waarom Esprit? Waarom niet bij de Bristol? Zit wel verschil in. Bijvoorbeeld omdat je modebewust bent, kwaliteitgericht etc

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SusyQ Bekijk bericht
Ik heb geen werkervaring binnen deze sector, echter door mijn klantgerichte instelling en werkervaring in de horeca en benzinestations kan ik goed met mensen omgaan.
Kan je goed met mensen omgaan vanwege je werkervaring, of kon je dat daarvoor ook al?
Je hebt dus in principe wél relevante werkervaring: horeca en benzinestations (=detailhandel?) Probeer nog meer de nadruk te leggen op je kwaliteiten en waarom je geschikt bent.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SusyQ Bekijk bericht
Ik ben bereid tot het volgen van interne opleidingen
Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken door te zeggen dat je leergierig bent, of dat je bijvoorbeeld graag zou willen groeien binnen het bedrijf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SusyQ Bekijk bericht
Eén en ander willen toelichten
één met kleine letter

Je brief komt op mij over als een standaardbrief die je naar 10 verschillende kledingwinkels zou kunnen sturen. Dat is in principe niet erg, maar je solliciteert dus naar een functie als verkoper. Niets laat beter zien dat je geschikt bent voor die functie dan een sollicitatiebrief waarin je jezelf verkoopt! Lees op de site eens het stukje over jezelf verkopen, daar staat een mooie vergelijking met het verkopen van een koelkast en het verkopen van jezelf. (verplaats jezelf in de klant/het bedrijf)

Succes!

Groetjes,
Mariëlle
Met citaat reageren