Los bericht bekijken
  #1  
Oud 19 november 2007, 15:13
Barbamama Barbamama is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 1
Barbamama is on a distinguished road
Question PABO en spec.-onderijs opleiding. Maar ik wil iets anders, maar weet niet wat!! HELP!

Ik heb de PABO-opleiding afgerond en heb in het speciaal onderwijs gewerkt (5 jaar). Daarvoor moest ik naast mijn werk de speciaal onderwijs-opleiding 'kinderen met auditieve en/of communicatieve beperkingen' volgen. Deze heb ik ook afgerond.

Maar toch ben ik afgelopen april uit het onderwijs gestapt en heb de overgang gemaakt naar de kinderopvang. Ik heb gesolliciteerd op de functie unitmanager, maar, omdat ik daar geen achtergrond voor heb (en geen management-opleiding heb gevolgd), moest beginnen als groepsleidster. Ik heb toen bewust de keuze gemakt om deze stap terug (is een MBO baan) te doen om wel snel daarna door te kunnen stromen. Nu heb ik afgelopen week gesolliciteerd op de functie trainee-unitmanager bij deze kinderopvangorganisatie. Ik ga er een beetje vanuit dat ik daarvoor wordt aangenomen (omdat ik in maart van dit jaar ook op zo'n vacature heb gereageerd en toen alleen afgewezen werd omdat ik zwanger was en dus vlak na de start weer afwezig zou zijn voor 16 weken). Maar bij de functie trainee-unitmanager hoort een manager opleiding; management in de zorg. Deze duurt (met mijn achtergrond) 2 1/2 jaar en gedurende die tijd ben je ook trainee. Je bent ook verplicht minimaal 20 uur te werken naast je opleiding. Dit komt dus neer op bijna fulltime bezig zijn (20 uur werken, een dag naar school en een dag zelfstudie) terwijl ik moeder ben van 2 kinderen en daar graag ook van wil genieten...

Nu twijfel ik dus enorm wat ik moet doen...

Ik wil niet terug voor de klas (ik heb stembandproblemen, dus kan dat daardoor al niet meer doen)...
Ik wil niet fulltime aan de slag, want ik wil er zijn voor mijn kinderen (ik vind 3 dagen ideaal, maar wil eventueel wel tijdelijk 4 dagen bezig zijn (vanwege bijvoorbeeld een studie)...
Ik twijfel aan een baan binnen deze kinderopvangorganisatie, omdat ik de opleiding mis om in een korte periode een leukere (hogere) functie aan te kunnen gaan en ik deze functie niet lang meer wil doen (geen uitdaging)...

Maar wat wil ik wel...???!

Ik zie het als een droom om voor een goed doel te werken (helaas zijn veel vacatures voor vrijwilligerswerk)... Misschien wel een goed doel starten... Maar hoe?? Ik durf niet zomaar in het diepe te springen, maar wil wel een baan waar ik me volledig op kan storten... Ik weet dat ik er dan ook heel veel plezier in zal hebben... Maar een baan waarin ik met terminale kindjes werk lijkt me ook fantastisch of in een kindertehuis of iets dergelijks... Maar ook dat weet ik niet zeker...

Wat is voor mij nu de slimste en beste stap?? Heeft iemand een goede tip??
Met citaat reageren