Los bericht bekijken
  #1  
Oud 10 mei 2011, 16:35
LindaT LindaT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 5
LindaT is on a distinguished road
Standaard Carričremove richting sociale sector...?!

Beste forumlezers,

Mijn naam ik is Linda. Ik ben 30 jaar en ik zit in een fase waarin ik vreselijk aan het dubben ben over wat ik nu wil qua werk. Na een afgeronde studie HEAO-Commerciële Economie (9 jaren geleden...), veel reizen, en een x-aantal banen besef ik meer en meer dat ik niet op mijn plek zit en dit niet nog heel lang wil en ga volhouden zo. Enerzijds haal ik geen voldoening uit mijn werk en zie ik er geen uitdaging in, anderzijds zit ik ook gewoon niet op mijn plek.

100% zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar ik heb het idee dat ik het over een totaal andere boeg moet gooien. Ik wil de sociale kant op! Met mensen werken, ze helpen, adviseren, etc.
Al jaren geef ik vrijwillig Nederlandse taalles aan allochtonen en sindskort werk ik ook als maatschappelijke begeleidster voor Vluchtelingenwerk (ook vrijwillig). Dit geeft me wel echt voldoening! (De interesse voor de sociale sector komt dus niet zomaar uit de lucht vallen...).
Nu kan ik wel solliciteren in die richtiging naar een betaalde baan (wat ik uiteraard ook al wel vaker heb geprobeerd), maar daarvoor ontbreken de papieren, ervaring, etc. Daar zal dus aan gewerkt moeten worden.
Het allerliefste zou ik deeltijd studeren, zodat ik ook nog deeltijd kan werken (om iig financieel iets in te blijven brengen en niet helemaal afhankelijk te worden van mijn partner), maar ik sta eigenlijk overal wel voor open, als het me maar iets goeds brengt (voor de toekomst).
Ik weet echter niet goed welke studie echt geschikt zou zijn voor mij. Ik wil uiteraard wel een weloverwogen keuze hierin maken.
Doelgroepen die mij aanspreken zijn allochtonen, vluchtelingen, moeilijk opvoedbare jongeren, gedetineerden, etc ( en nog een heleboel meer..., maar ik denk dat dit wel een goed beeld geeft). Doelgroepen die mij juist totaal niet aanspreken zijn ouderen, baby's, peuters en kleuters en mensen met lichamelijke beperkingen (ik heb uiteraard niks tegen deze doelgroepen, maar ik zie mezelf niet werken met/voor deze mensen).
Ik ben een keiharde werker, vind het niet erg om vrijwillig te werken, stages te lopen etc., maar er moeten natuurlijk wel redelijke vooruitzichten zijn.

Zijn er mensen die een soortgelijk verhaal hebben en mij op weg kunnen helpen met tips, studie-advies o.i.d., hoe deze weg te behandelen....?!
Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten Linda
Met citaat reageren